Året som gikk – 2021

Fløyen

 

Januar

Januar besto stort sett av hjemmekontor, tirsdagstur på jobb, puslespill og teste ut nye oppskrifter. Jeg fokuserte en del på å se og føle meg fresh på hjemmekontor. Kanskje det er noe jeg skal tenke litt på igjen? Det var jo en liten motivasjon i det. Vi fikk en en hyttetur med Jørgen og Ingrid, der vi fikk stått litt på slalom og spist god mat.

SelfieSjakk og Babushka Royal Family fra Spring Copenhagen

 

Februar

I februar åpnet det litt mer opp, og jeg arrangerte MGP-fest med tre venninner. På grunn av korona var det lite pågang hos Kragerø Resort, og de hadde et supert tilbud på en natt overnatting med inkludert spaopphold, middagsbuffet og frokost. Det var skikkelig koselig og romantisk!

MGP-festInteriør

 

Mars

I mars gikk det mot ny lockdown, og igjen måtte jeg feire bursdag med kun Øystein og kattene som gjester. Den ble feiret med superdigg frokost fra morgenlevering (takk svigers <3), litt jobb og så sushi, prosecco (takk Elisabeth <3) og Ringenes Herre til kvelds.

Jeg fant mye glede i å planlegge verandahagen og å så frø. I tillegg malte jeg en del og fikk god tid til å planlegge bryllupet vårt.

Mars ble også måneden for å bygge vårt nye spisebord! Det ble pyntet med påskepynt litt før påske. Siden jeg har bursdag i slutten av mars forbinder jeg gjerne påskepynt med bursdag, så det passet bra.

Man får gjort mye kreativt under lockdown kan man si..

Bullet journal: balkong-hage planAkrylmalingSave the date kortBryllup scrapbookDIY - Ferdig spisebordPåskepynt

 

April

I april var det fortsatt påske, og vi feiret det årlige påskelammet hjemme hos oss selv, siden mamma og pappa måtte avlyse (😭). Da vi dro til Jondal for å treffe familien til Øystein ble vi likevel overrasket med påskelam hos dem og, for å veie opp for det avlyste. Jeg er takknemlig for det! I tillegg hadde moren til Øystein bakt bursdagskake og jeg ble så godt ivaretatt! I Jondal dro vi på turer på Folgefonna, både på ski og til beins, nesten hver dag før vi reiste hjemover igjen.

I april hjalp jeg også til med vårdugnad på hytta i Portør, og tilbragte en dag der med mamma og pappa. Det var også varmt nok til at jeg kunne så ut frøene jeg hadde hatt stående på kjøkkenbenken.

PåskelamVerandahage

 

Mai

I mai var definitivt høydepunktet å hente hjem lille Venus, og vi brukte mye av tiden på å venne henne til sitt nye hjem. Luna var ikke glad for å bli storesøster i starten, men det gikk seg heldigvis til i løpet av noen uker.

“Titoppern” ble satt i gang, og jeg fikk gått opp til flere turer denne måneden. Jeg kjenner allerede at jeg gleder meg til den skal starte på nytt igjen i år.

I mai var det selvsagt også klart for 17. mai-feiring, og landet hadde åpnet så mye opp at vi kunne feire med flere gjester på besøk her. Selv om det fortsatt måtte begrenses en del var det en veldig fin feiring.

I slutten av mai dro vi på helgetur til Portør og så Eurovision. Venus fikk gå ute i bånd for første gang i livet, og man merket fort at hun kom til å bli en trygg utekatt.

SnøbengalBengalkatterTV-benkKongefamilien i Babushka

Snøbengal

 

Juni

Juni ble en skikkelig turmåned med opptil flere toppturer på Ramsås, Fantekjærringkollen og Valås, sistnevte var faktisk en overnattingstur i hengekøye. Du kan lese om flere toppturer i Grenland her.

Vi hadde en “workation” i Jondal, og bare ved å ha hjemmekontor i Jondal på fredag og mandag rakk vi å gå elvestien, ha en topptur til Langfoss og gå inn til Bondhusvatnet. Vi dro altså ned til Jondal på torsdag etter jobb og dro hjem igjen mandag kveld. Utrolig smart om du eier eller kan leie en hytte med internett, for du føler at ferien forlenges! Hvertfall nå i disse dager som du uansett må være på hjemmekontor.

EM ble arrangert, og sentrum åpnet for pilsdrikking og sosialt samvær. Dét var stor stas! Selv om vi fortsatt måtte sitte i kohorter fikk vi følelsen av å være den av et stort arrangement, en slags folkefest.

Utsikt fra ValåsLangfossenBondhusvatnet

 

Juli

Juli ble måneden for årets første ordentlige fest! Smittetallet var relativt lavt og før man fikk slippe inn på festen måtte man ta en hurtigtest for å være sikker. Festen var en cowboyfest, med leker, “Wanted”-plakater av alle deltakerne, kostymer, en ombygd love og gresslette stor nok til alle festdeltakernes telt. Det var skikkelig godt stemning!

Jeg tilbragte to fine uker på verdens vakreste plass i Portør i Kragerø. Det tar alltid ferien til toppnivå! Jeg blir liksom aldri mett på å være der, og å bare surre rundt i sommerkjoler, treffe gamle venner, dykke i skjærgården og kjøre båt over bølgene. Verdens diggeste ferie.

Juli toppet seg med brudekjoleshopping (jeg fant “the one”!), hengekøyetur på Vettakollen og hyttetur i Nes med Silje og Christoffer. Alt på én helg!

Portør havnBengalkatt ute

 

August

I august la vi ut på årets store ROADTRIP! Den begynte med en natt på Skedsmo med mamma og pappa, der vi leverte fra oss kattene, før vi dro av sted til Jondal. Vi hadde noen dager fylt med frisbeegolf, volleyball, kanopadling, turer i Kvinnherad og bading på stranden.

Vi dro deretter til Bergen og fikk kombinert en skikkelig turistdag i byen med å besøke Øysteins venner og familie i området. Jeg hadde ikke fått oppleve så mye av hva Bergen faktisk har å by på enda, så det passet perfekt med flere dager der for å utforske.

Videre gikk turen vår til Voss, Flåm, Aurland, Undredal, Dale, Loen, Olden, Geiranger, Åndalsnes og Lillehammer. Fy søren for en bra tur det var! Vi var flinke til å ta oss tid til å oppleve hver plass vi var på, bortsett fra Åndalsnes. Der bare regnet det mens vi var der, så vi dro bare fort videre til Lillehammer for å besøke min bror.

Resten av august gikk med på å komme tilbake til kontoret (💔 vi er tilbake på hjemmekontor igjen nå), dra i babyshower og kjøre gocart med jobben.

Fjellstøl i JondalLoenvatnetSkageflåbabyshower

 

September

Det ble lite aktivitet her på bloggen i september, og de innleggene jeg faktisk postet handlet for det meste om høstkos 🖤

Det ble kakebaking og filmkvelder, byturer, kinoturer, mer gokart og en siste helgetur til Portør for å feire bursdagen til min storebror.

Måneden avsluttet med gjenåpningsfest, som jeg må si var stooor stas!

EplekakeMovie x Dinner Date Cards

 

Oktober

I oktober var det bursdagsfeiring for Elisabeth, og vi hadde en skikkelig gøy jentekveld nå når byen endelig hadde åpnet igjen. En uke senere feiret Lucy sin 30,5-årsdag, og hun hadde leid lokale, blåst opp 100 ballonger, ordnet mat og masse leker for at alle vi gjestene hennes skulle ha en super kveld. Det var skikkelig gøy, og jeg er glad hun bare kjørte på for å feire seg, selv om det var et halvt år siden bursdagen hennes egentlig var.

Senere var det seminar med jobben i Tønsberg, og jeg fikk endelig møte alle de nye ansatte vi har fått det siste året.

Hele måneden toppet seg med en Halloweenfest hos Elisabeth, og litt utskjæring av gresskar.

Høst

 

November

I november tok debatten rundt kvinner i IT av i Norges techbransje, da en psykolog svarte på innlegget jeg hadde skrevet om kvinner og biologi. Det ble derfor mye fokus rundt nettopp dette i november, og vi fikk både deltatt på “Girl in tech”-fest og vi fikk besøk av 50 jenter fra ungdomsskolen for å fortelle dem om IT-bransjen. Tiltak jeg tror faktisk funker veldig godt! Men heldigvis ble det mye tid til en del annet og.

Jeg og Øystein fikk tatt en tur til mamma og pappa og både feiret Thanksgiving (hos noen med Amerikansk familie) og feiret bursdagen til mormor! Måneden avsluttet med en workation i Bodø, der jeg og Silje rakk å dra på fotballkamp, spise treretters for å feire bursdagen hennes, dra på Kjartan Lauritzen-konsert, ha juleølsmaking og dra på julemarked og julegrantenning, alt i løpet av torsdag til søndag, der vi jobbet både torsdagen og fredagen.

Selvfølgelig ble det også litt adventspynting da jeg kom hjem fra turen, for da var endelig 1. søndag i advent passert 💜

Jenter og Tech-dageneGirl Tech Fest1. søndag i advent

Desember

Desember ble en perfekt adventsmåned, med julekalendere, kakao, juleforberedelser og alt koselig man kan finne på denne deilige måneden. Det ble noe travelt, da vi skulle luke inn jobbjulebord, jentenes julebord, nissefest og julegrøt på bare noen få helger. I tillegg måtte det jo også bli tid til kakebaking, julekortskriving, gaveinnkjøp, gaveinnpakking og litt diverse julemiddager. Men det var jo bare med på å bygge opp julestemningen!

Jeg dro hjem til mamma og pappa på Skedsmo for å feire, og Øystein dro til sine foreldre i Bergen, og vi hadde begge en veldig bra ferie og fenomenal nyttårsfeiring.

JulepyntJulemiddagNyttårsaften

Takk 2021! It was a blast 🖤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top