Mål og planer for januar

Bullet journal: Januar

Januar har kickstartet på perfekt vis. Jeg har ikke gått for hardt ut, men heller ikke for midt. Jeg er på en goood flow! Å bygge opp motivasjon og treningsglede kan noen ganger være noe som tar tid. Nå er jeg i en sånn periode. Jeg kjenner at treningsgleden kommer, og da vet jeg at jeg gjør det på riktig måte for meg.

Hva som fungerer for å komme i gang med trening igjen er veldig varierende. Ikke bare fra person til person, men også ut i fra hvordan du selv har det og hva slags faser du er i livet. Tidligere har jeg vært motivert av å gå “all in” når jeg først skal, det være seg med mange treningsøkter i uka, supersunt kosthold og generelt strikte rutiner. På den tiden ville det vært demotiverende å skulle bryte ut av dette. Nå kjenner jeg at jeg trenger noe annet, jeg trenger en oppbygning. Jeg trenger å starte rolig, sette realistiske mål, gi meg masse slack og ikke gape over for mye på en gang.

Fokuset hva gjelder kosthold er å få i meg nok næring til at jeg har mye energi på trening. Utenom det er det fritt frem. Denne måneden er det nemlig aktivitet og trening som er i fokus, og jeg kjenner meg motivert og glad fordi jeg ikke har for store mål. Jeg har benyttet “SMARTE mål-modellen” (jeg kan skrive mer om den senere) for å sette realistiske, motiverende og evaluerbare mål. Det vil si at jeg ikke har satt meg mål som “jogge mer”, men heller “jogge én gang”. Hvertfall når det kommer til trening.

På “annet”-målene er det litt mer ukonkret, som “lese mer”, “spare mer”. Jeg skal skjerpe meg på det til neste gang. Men noen ganger er det litt digg å ikke ha konkrete mål og, bare noe å strekke seg litt etter.

Bullet journal: Januar

Mål for januar

Helse

✓ Trene to ganger i uka

✓ Pushupschallenge

✓ Jogge én gang

Kjærlighet

✓ Finne servitører til bryllupet

✓ Dra til skredder

Karriere

✓ Legge mer jobb i faggruppene

Annet diverse

✓ Spare mer

✓ Lese mer bok

✓ Fikse sluket i vasken

✓ Sortere og rydde hjemme

✓ Rydde kontoret

 

Bullet journal: JanuarBullet journal: Januar

Pushup-challenge er hentet fra pinterest. Jeg gjennomførte pushup-challenge, planke-challenge og situp-challenge i høst, og det var veldig vellykket. Det tar lite tid og får aktivisert kroppen litt nesten hver dag. Når man kommer opp mot 40 og slikt tar det jo litt lenger tid, for man (eller kanskje jeg?) trenger pauser mellom. Men det foregår jo ikke mange dagene og er veldig overkommelig!

Bullet journal: Pushup-tracker

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top