10 ting som motiverer meg i hjemmet

Interiør

Å bli observant på tingene du omgir deg med som gir positiv energi er viktig, og det hjelper deg med å sette pris på alt du har. Det er jo ikke vits med mange ting om det ikke gir noe glede. Ta deg selv en kikk rundt i rommet og finn 10 ting som motiverer seg til å jobbe videre og som gjør deg takknemlig. Har du ting som derimot tapper deg for energi, så få dem vekk. Gi de bort eller selg på finn.

Interiør med plante

10 motiverende ting

  1. TV-benken. TV-benken bygde jeg selv ut i fra noen strektegninger jeg tegnet da jeg var på sommerferie i Portør. Øystein var bortreist da jeg kom hjem, så jeg kjørte ned på Biltema, kjøpte med meg plank, sag, målebånd, lakk og maling, og fikk laget en TV-benk som har akkurat det utseende jeg ønsket. Jeg skulle ønske jeg på den tiden kjente noen med en bedre sag da, for alle bitene er sagd med verdens minste håndsag, haha. Du kan finne oppskrift på den her.
  2. Plantene mine. Jeg blir så glad av å ha masse planter rundt meg, og spesielt siden jeg har fått så mange av dem til å vokse og gro i mange år. Til og med et par avokadoplanter har fått lov til å gro frem, noe det tok 100 forsøk på å få til.
  3. Farmors servise. Jeg var så heldig å få arve et veldig vakkert service som farmor eide, og jeg blir så glad av å se på det stå i vitrineskapet. Det er mange biter med fine minner etter farmor.
  4. Kontorpulten. Vi bygde en kontorpult som hadde de perfekte målene for oss begge to da vi flyttet inn i dette huset. Jeg er så glad for at vi gjorde det og ikke kjøpte noe som bare ville blitt trangt og vanskelig å bruke. Eventuelt at vi ikke brukte mange 1000-lapper på en perfekt pult. Se flere bilder av den her.
  5. Kobberkanna. Jeg har en pen kobberkanne jeg blir glad for å se, kun fordi den er veldig pen! Mamma kjøpte den til meg da hun fant den på Fretex, og jeg har funnet ut at den er laget i Portugal, faktisk. Se bilder og les litt mer om den her.
  6. Kjelken. I hjørnet ved spisebordet har jeg en kjelke jeg ikke har vist fram enda. Denne kjelken var den eneste julegaven som lå igjen i bilen da alle gavene til meg og familien min ble stjålet en julaften da jeg bare var et par år. Jeg har fått ta over den, og planlegger å pusse den litt opp. Jeg har enda ikke bestemt meg for farge, så jeg gjør ingen ting med den før det er på plass.
  7. Bøkene mine. Jeg elsker å ha en bokhylle med mange bøker fulle av fine historier. Bare det å se bort på dem og mimre over det som står i dem gir en glede!
  8. DeLillosplakten. Da DeLillos besøkte Bø for maange år siden fikk de som var bandansvarlig vite at jeg var en stor fan. Jeg var derfor én av fem som fikk en plakat med underskriftene deres på. Dessverre ble denne plakaten borte i flyttinga, noe som var kjempetrist! Jeg sendte en mail til manageren deres og fortalte hva som hadde skjedd, og han spurte “Sto det navnet ditt på den forrige?”. Jeg svarte “Nei”, hvorpå han sa “Da skal det gjøre det på denne”. Mamma møtte han for å få overrakt plakaten i Oslo, og nå henger den her i stua!
  9. Spisebordet. Jeg elsker det lille, turkise spisebordet vi har i stua. Det er en liten fargeklatt som lyser opp. Det er gøy å tenke på at jeg kjøpte det for bare 100kr sammen med fire stoler da jeg flyttet til Skien.
  10. Fotoalbum. Fotoalbumene i bokhylla git enormt med glede. Å se i dem og huske alt det fine jeg har opplevd er like koselig hver gang. Jeg elsker når jeg har gjester som gladelig tar en titt i dem!

Interiørbilde

Interiør med planteInteriør

Hvilke ting i hjemmet ditt motiverer deg?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top