Kveldsjobb

Ting

God kveld i alle hus og hjem.

Nå sitter jeg “deployer” (det vil si å overføre til “live” nettside i denne sammenheng) nye endringer til en kunde av oss, og krysser fingrene for at det går bra. I kveld var det mange saker som skulle ut, og da er det alltid en risiko for at noe kan gå galt. Men jeg har testet opptil flere ganger, og alt ser ut til å stemme foreløpig. Så da krysser vi fingrene for det.

Grunnen til at det må gjøres på kveldstid er nettopp sjansen for komplikasjoner, og da er det alltid lurt å gjøre det når siden er minst i bruk. Så det er litt av en utviklers hverdag å sette av noen timer på kvelden innimellom for å få nye ting ut.

SelfieSelfieTing

Det er egentlig veldig koselig å sitte her i ro og mak når mørket har lagt seg, jeg har varm te i koppen, hodet er våkent og jeg har tent luktelys. Jeg får unna noen timer med jobb med 50% overtid, og fordi deployprosessen har mye ventetid får jeg også sett litt på serier eller blogget, som nå.

TingSelfieTing

I stad var jeg faktisk på kontoret for første gang på leenge, siden jeg og to kollegaer skulle se et webinar sammen. Det ble MYE prating både før og etter webinaret, men det var så koselig å treffe kollegaer igjen!

Webinaret var det Gro Hammerseng som holdt, og det het “Gro eller gro fast?”. Det handlet om hvordan man som et team skal må finne en indre motivasjon til å gjøre arbeidsplassen god og for å jobbe mot et felles mål.

Selfie

Nå er deployen ferdig, ha en fin kveld!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top