Spring bouquet

Velkommen mai, og også snart velkommen til en helt ny våruke i morgen.

Det har vært blomstring rundt om en stund allerede, men det dukker stadig opp fler og fler fine blomster. Jeg elsker våren, og jeg elsker å se hvordan naturen forandrer seg i løpet av denne årstiden.

I går var jeg i Larvik, og på veien hjem fra togstasjonen gikk jeg forbi mange ulike, fine blomster som vokste villt langs veien. Jeg plukket med meg noen av de fineste, kun et par stilker av hver. Jeg er i utgangspunktet ikke så glad i å plukke med meg store blomsterbuketter, det har jeg dårlig tålmodighet til. Derfor satte jeg de sammen på en litt annen måte denne gangen.

Blomsterbukett

For at ikke buketten skulle bli så veldig liten og stusselig har jeg puttet de ulike blomstertypene i forskjellige vaser og spredd dem utover bordet. På den måten trenger man veldig få blomster for å utgjøre en stor dekorasjon. I tillegg er det enkelt å vedlikeholde, for om én blomstertype visner fortere enn andre, så kan denne bare erstattes.

BlomsterbukettBlomsterbukettBlomsterbukettBlomsterbukett

Tips

Bruk ulike vannglass og kopper du finner hjemme hos deg eller på bruktbutikker. Kombiner med andre vaser og gjerne også forskjellige farger.

 

Blomsterbukett

Blomsterbukett
Eføyen lengst fremme er plukket i Portør der jeg har hytte. Den er veldig slitesterk og har fått mange nye blader etter jeg satte den i vann her hjemme.

 

Kanskje dette kan være en idé til 17. mai-bordet? Legg gjerne igjen en kommentar om dette var til inspirasjon for deg!

2 thoughts on “Spring bouquet

  1. Heihei, lurer på noe angående det forbrennings tilskuddet du har snakket om, altså Fit Bombz av Good for me. Jeg fyller 17 i år og har kjøpt 1 fit bombz og 3 betakaraten. Planen er å gå på betakaraten de neste 3 månedene (for økt brunfarge mot sommeren), samt at jeg tar fit bombz den første måneden (med batakaroten). Jeg tar ikke andre vitamin tilskudder, og er klar over at man helst skal være 18 for disse produktene, spesielt fit bombz. Jeg er verken overvektig eller har treig forbrenning, men ville prøve dette i håp om litt raskere resulterer nå som sommeren kommer. Spørsmålet mitt med dette er om du vet om det er farlig å ta disse produktene sammen? Og om det er trygt, til tross for at jeg er under 18?

    1. Jeg er nok ingen lege, og mest sannsynlig tror jeg ikke det er direkte farlig å ta det, men det høres veldig unødvendig ut for kroppen din å proppe i seg såå mye vitaminer som den ikke engang trenger 🙂 Du burde forhøre deg med en lege om du trenger ekstra vitaminer! De fleste av dem vil du nok bare tisse ut igjen uansett, og andre får du nok for mye av. Men jeg har nok altfor lite peiling på dette til å anbefale noe for deg, så jeg ville gått til legen.
      Prinsippet mitt er egentlig at jeg syns markedsføring for piller som skal gjøre deg PEN er feil, og at de aller færreste egentlig har behov for den mengden vitaminer man propper i seg (spesielt i pilleform).

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top