Oppussing på budsjett – Før og etterbilder

Kontor

Vi er endeliiiiig ferdig med å pusse opp kontoret, og jeg kunne ærlig talt ikke blitt mer fornøyd! Det er akkurat slik jeg så for meg og som jeg håpet det skulle bli. En stund så det mørkt ut, og jeg visste ærlig talt ikke om det kom til å bli noe bra. Det har vært en utfordring å finne de perfekte og smarte løsningene til en rimelig penge.

Dette rommet skal fungere som

  • Oppbevaringsplass
  • Gjesterom
  • Kontor for både meg og Øystein

Dette har bydd på ordentlige utfordringer, spesielt siden rommet er så lite. Det virker kanskje rart å skulle male et rom som er helt hvitt med tanke på at hvitt ofte kan gjøre at et rom føles større, men helt ærlig var det viktig for meg fordi jeg trengte en ordentlig motivasjon til å få det fint og ryddig der inne. Vi kunne holdt oss til de forskjellige løsningene uten å pusse opp, men det ville fortsatt vært det kalde, triste og kjedelige rommet som det var i utgangspunktet.

Jeg syns faktisk at de fargene veggene har gitt rommet mer liv og dybde, og at det føles større ut, selv om to av veggene er ganske mørke. Det hvite skråtaket og den hvite muren gjør at fargene ikke blir så voldsomme, og at vi har holdt de minste veggene i en lys farge hjelper veldig på.

 

 

Kontorplass: Før

KontorKontorKontor

Kontorplass: Etter

KontorKontorKontorKontor

Pulten ble et oppsamlingsplass for alt av betalte regninger, magasiner, notater, loggbøker og penner, og dette gjorde at det etterhvert ble så rotete at vi begynte å ikke bry oss om hva som lå der. Om det lå en pappeske eller et plastpapir til eller fra gjorde ingen forskjell, så det samlet seg opp av dette og.

Det vi har gjort for å rydde opp her er å sortere papirer, prioritere bort ting som kan legges i boden eller gis bort, kjøpe papirholdere fra søstrene grene (som matcher veggfargen, hehe), henge opp en hylle for notatbøker og andre ting som måtte komme i fremtiden, og så kjøpte en pen, liten krukke til å ha krimskrams i, som i tillegg er pen pynt. Jeg har malt noen ødelagte Bodum-kommer, slik at de fungerer som penneholdere. Hyllen er kjøpt på Rusta for bare 199,-.

Til slutt har selve pulten fått ny kontaktplast. Den svarte marmoren gjorde egentlig ingen farger noen tjeneste, og var bare voldsom og mørk. Den nye er dødsfin og passer perfekt med resten av interiøret!

Ja, det skal også nevnes at PC’ene kommer på etterhvert, men nå kommer ikke ting til å ligge og flyte rundt dem lenger, og dermed vil helhetsinntrykket bli laaangt ryddigere.

 

Garderobehjørne: Før

KontorKontorKontor

 

Garderobehjørne: Etter

KontorKontorKontorKontor

Kontor

På før-bildene mangler det en fullstappet garderobestang. Denne sto foran alle penskoene som bare var slengt bak. Noe klær hadde falt ned og her hadde vi allerede ryddet ut en del ting..

Det vi har gjort her er å flytte sengen opp i dette hjørnet, for det var ugunstig å ha sengen bak døra, og det er ikke noe vits at garderobeskapet er det første man ser når man kommer inn døra. Vi har hengt opp en hylle, der alle magasinene har fått sin plass, og pyntet den opp litt med en blomst. Merk at blomsterpotta også har fått seg et malingsstrøk av den samme fargen som på veggen.

Jeg fant et nydelig, lite fat på Fretex som jeg tenker kan brukes til smånips, som smykker og lignende. Det er veldig praktisk for gjester som trenger et trygt sted å legge slike ting. Hylla er fra Rusta og kostet 99kr.

 

Gjestesengen: Før

Kontor

Gjestesengen: Etter

KontorKontor

Da vi satte på plass garderobestanga her, falt plutselig den dusrosa fargen på veggen på plass. Jeg var veldig skeptisk med en gang jeg hadde malt ferdig, men nå er jeg veldig fornøyd! Jeg syns ikke det kunne vært noen annen farge der.

Jeg planla egentlig å lage en skohylle fra bunn av, men så kom jeg over en kul hylle/kommode på Fretex til bare 25(!!!) kr! Jeg så masse potensiale i den, og den rød/oransje fargen passer perfekt inn i fargeskalaen på rommet. Jeg planlegger å pusse den litt opp med nye farger på toppen og på hengslene. Den fikk plass til alle skoene, og fungerer på samme tid som oppbevaring for papirer og annet man gjerne vil ha tilgjengelig, men ikke nødvendigvis synlig.

Rammen rundt familiebildet jeg fikk av morfar har også fått seg et strøk maling i matchende farge som veggen på andre siden.

 

 

Dette endte oppussingen på:

  • Maling og maleutstyr: 770kr
  • Hyller: 300kr
  • Oppbevaringsløsninger og kontaktplast: 200kr

Til sammen: 1270kr

 

Så hva syns du?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top