Vi avslører fargevalget!

Som mange kanskje har fått med seg, skal jeg og Øystein pusse opp et rom for første gang, med nye vegger, sparkel og maling. Og jeg er så veldig heldig at jeg har fått lov til å male rommet i en farge! Øystein var først veldig skeptisk til å ha noe annet enn hvitt noe sted i huset vårt, så jeg ble fort nedstemt da jeg foreslo mange kule farger i stua. Men av en eller annen grunn har han troa på at fargen jeg har foreslått på soverommet vil være fin. Faktisk sa han at de eneste fargene han kunne godtatt er hvitt og den fargen.

Og fargen vi valgte er…

BLÅ!

Det blir sagt om blå vegger at de skaper ro og avslapper musklene, så på et soverom er det jo perfekt. I tillegg syns jeg det er fint når et soverom er mørkt, for da føler jeg det er mye lunere og koseligere. 

Vi har derfor vært på Fargerike sammen og plukket ut den perfekte nyansen av fargen vi kunne finne. Det ble mye fram og tilbake, og vi bestemte oss til slutt for å kjøpe en fargeprøve og teste den i forskjellig lys på en større plate før vi tok noe valg. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det var veldig spennende å male en planke i denne fargen, for den forandret seg mye. Først hadde den én farge da den var våt, så en annen da jeg tok bilde og til slutt en annen når den var tørr. I tillegg har den forskjellige nyanser ut fra hvor mye lys det er i rommet. Det beste med den er at uansett nyanse, så er den perfekt! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg er så spent på resultatet! Nå er det bare et par små uker igjen til vi overtar og kan begynne. Jeg tror det er en veldig spennende tid i møte.

Hvilken farge ville du valgt på et soverom?

6 thoughts on “Vi avslører fargevalget!

  1. Vi pusset opp soverommet i vinter (eller, vi holder på enda…..), og skulle egentlig male rommet i industriell blå eller nordisk hav, men vi ombestemte oss og gikk for elegant i stedet 🙂 Skal si jeg var skeptisk i starten, men med ny installasjon ble det kjempekult!

  2. kaffeslabb: Oi, den er såå fin den og! Fargen vi har funnet er min drøm, så gleder meg skikkelig til å få den på veggen, men dersom vi ikke skulle hatt blå, syns jeg elegant er skikkelig fin 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top