Tre ting å bake denne helga

God lørdag, alle sammen! 

Denne helga lå jo åpen for alt, og i dag tidlig bestemte jeg meg for at jeg skal utnytte det. Jeg har bestemt meg for å dra av sted til Gausdal, der broren min bor. Han har et arrangement i dag som jeg egentlig har hatt veldig lyst til å dra på, jeg har bare ikke bestemt meg før i dag på grunn av den lange reiseveien. Men nå er jeg sikker, jeg drar av sted nå snart! Det er så deilig å ha mulighet til å gjøre slike ting, og bare kaste seg i bilen og dra av sted. 

For deg som derimot er hjemme har jeg et forslag: Bak noe digg! Det er blitt høst, det begynner å bli kaldere og mørket sniker seg på. Utnytt denne helga til å kose deg skikkelig med noe god bakst. Her er tre oppskrifter på noe å nyte denne høsten:

Eplekake

Det er så gode epler i butikkene nå. Ordentlig saftige, norske epler gir en veldig god syrlighet i eplekaka! Oppskrift finner du her

Klippekrans

Oppskrift på en veldig digg og dekorativ klippekrans finner du her. Jeg elsker kombinasjonen av kanel, sukker og bolledeig, og derfor er klippekrans alltid en slager! Denne oppskriften kan du også bruke til å lage kanelboller. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Oreokake

Vil du ha noe annet enn kombinasjonen av kanel og sukker kan du lage en god oreokake. Sjokolade og kremost kan gjøre seg ordentlig godt i høstmørket under teppet med en stor kopp kaffe til. Oppskrift finner du her

Ha en fin lørdag!

12 thoughts on “Tre ting å bake denne helga

  1. Therese Bråthen: Ja, denne oreokaka her er helt fantastisk 😀 Så bra du har vært sosial i helga <3 Ingen ting er bedre enn å være med venner og familie 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top