Oppskrift: Grov pizza

Jeg prøvde å poste dette innlegget med blogg.no’s nye “story”-funksjon for noen uker siden, men oppdaget at den ikke fungerte som den skulle, så da tok jeg innlegget ned igjen. 

Nå prøver jeg på nytt!

dav

En slager hos oss er grov pizza som helgemat, for det er jo så godt og ikke så usunt heller! Når man baker bunnen grov, er det jo bare ost som er “usunt”, og bruker man ekte ost syns jeg ikke det er så farlig med den heller. Man skal jo ha i seg noe fett og! Jeg er ingen ernæringsekspert, men man får da i seg mange gode næringsstoffer av dette måltidet. (Hehe, hør på meg argumentere for at pizza er dritsunt ❤)

dav

Ingredienser:

3 dl grovt, sammalt hvete

3 dl havremel

2 ss olivenolje

2,5 dl vann (lunkent)

En halv pakke gjær

Litt salt

dav

Fremgangsmåte:

1. Rør havremel, sammalt hvete og gjær godt sammen.

2. Tilsett vann og olivenolje. Det er greit å tilsette halvparten av vannet om gangen, og røre mellom. 

3. Kna inn en klype salt.

4. La deigen heve på et lunt sted i ca. 30 minutter.

dav

5. Kjevle ut deigen, slik at den jevnt over er mellom 0,5-1 cm tykk.

6. Legg på alt du ønsker av ingredienser. Jeg har hjemmelaget pizzasaus, løk, ost, chorizo, mozarellaost, kjøttdeig og ananas. 

7. Stek pizzaen i 10-15 minutter på 225 grader. Følg med på når den begynner å få en fin og gyllen farge.

Lag gjerne litt hjemmelaget dressing til med lettrømme, lettmajones, et fedd hvitløk, gressløk og litt sitronsaft.

dav

Nyt!

6 thoughts on “Oppskrift: Grov pizza

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top