Frokostene du burde prøve

Nå har vi passert midten av august, og mange begynner å komme i jobb, eller skal begynne på studier. For å prestere bra trenger man god næring, og spesielt på starten av dagen! Jeg er helt avhengig av å ha spist frokost for å fungere på jobb, hvis ikke er energinivået på bunn. Derfor har jeg satt sammen et innlegg med mine favorittfrokoster, som alle gir meg det jeg trenger av energi om morgenen. 

 

Toast

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dette er en selvkomponert oppskrift, og er en blanding mellom en standard stekepanne-toast og arme riddere. Du trenger å sette av litt tid om morgenen til å lage denne, men den er definitivt verdt det! Jeg får helt vann i munn bare av å tenke på den, og det er definitivt min favoritt! Oppskriften finner du her.

 

Kjøleskapsgrøt

Kjøleskapsgrøt finnes i en million forskjellige former, og jeg varierer mest mellom å bruke bringebær og blåbær som tilsetning. Når jeg bruker bringebær tar jeg det ikke oppi før om morgenen. Da varmer jeg de i mikro, så de blir myke, varme og gode! Men å bruke blåbær, slik som i denne oppskriften, er like godt, og det beste er at det ikke tar deg noe som helst tid! Alle forberedelser gjør du dagen før. Oppskriften finner du her

 

Proteinpannekake

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dette er også en oppskrift som kan trenge litt mer tid, men resultatet blir kjempegodt og mettende! Ofte har jeg halve igjen som jeg putter i en boks og spiser til lunsj. Denne pannekaka er så mettende og god, og har utrolig mye næring i seg. Passer perfekt på en dag du skal trene styrke, for eksempel. Oppskriften finner du her

 

Ferskt grovbrød

Det er faktisk lite som slår helt nystekt brød. Stek det nesten ferdig på kvelden i forveien, og så putter du det litt i ovnen igjen på morgenen. Da smaker det fortsatt som ferskt og det er kjempegodt! Oppskriften finner du her

 

Hvilken er din favoritt?

4 thoughts on “Frokostene du burde prøve

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top