5 næringsrike og mettende frokoster

Høsten og vinteren kan være en slitsom tid for mange. Det blir mørkere og mørkere, og mange trenger motivasjon om morningen. I tillegg er det lett å miste matlyst en trøtt morgen med lite som frister. Derfor har jeg funnet fram fem enkle frokostoppskrifter for en travel hverdag, som både er friske, enkle og gir masse energi! 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bringebærdrøm

Dette er kanskje min favorittfrokost for tiden. Den er frisk og er veldig rask å lage. Med vaniljeproteinpulver smaker det nesten som en dessert! Det er en videreutvikling av en faktisk dessert jeg pleide å spise før, som besto av bringebær, limekesam og bare litt store havregryn. Nå er oppskriften blitt enda mer mettende og proteinrik, og du finner den her

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Eplegrøt

Når jeg skal kose meg litt ekstra og gjøre litt mer ut av morgenmaten lager jeg denne gode grøten. Her om dagen gjorde jeg klart eplene dagen før, så det bare var å lage havregrøt i mikroen og vipps var grøten klar! Full oppskrift finner du her.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Frisk høstfrokost

Persimonen er en frukt jeg alltid blir glad av å finne i butikkhyllene hver høst, for den er såå god! Jeg er allergisk mot så mye god frukt, men denne tåler jeg 100%, og den smaker nesten som en enda fyldigere pære. Sammen med yoghurt og cottage cheese blir den en perfekt frokost. Oppskriften finner du her.

 

Kjøleskapsgrøt

Det er faktisk ganske lenge siden sist jeg lagde kjøleskapsgrøt, noe som er dumt, for mer praktisk frokost skal du lete lenge etter! Denne lages bare kvelden i forveien og er perfekt ferdig når du står opp om morningen. Oppskriften finner du her.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Appelsinmüsli

Kutt opp en appelsin og bland den med en skål havregryn eller valgfri müsli. Appelsin tilføyer så mye friskhet til frokosten, og jeg trenger ofte det på ekstra tidlige morgener.  Første gang jeg så denne kombinasjonen, syntes jeg det var ganske rart, men ble veldig positivt overrasket over smaken! Nå syns jeg dette er dødsgodt! 

 

Q: Fikk du noen god frokostinspirasjon?

6 thoughts on “5 næringsrike og mettende frokoster

  1. Så mange gode frokoster 🙂 Jeg er en av de som sliter med å få i meg frokost nå som det er mørkt når jeg våkner. Har virkelig ikke lyst på mat fordi jeg føler det er midt på natten, men nå fikk jeg mange gode tips til gode og enkle frokoster 🙂 Tusen takk for at du deler!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top