Uke 9: Oslotur, VM, quiz, jobbpils og besøk

Bengalkatt

Dette har vært en travel uke for meg med mye som har skjedd. Øysteins foreldre dro på tirsdag, samme dag som jeg tilbragte hele dagen min i Oslo på møte. Jeg var hjemme relativt sent på kvelden, så mesteparten av tirsdagen forsvant til det.

Onsdag var derfor første dagen denne uka som det i utgangspunktet ikke skjedde noe spesielt, og det var deilig å bare slappe av en dag. Jeg dro hjem en halvtime tidligere, slik at jeg og Øystein kunne se VM sammen. Dét er et ordentlig høydepunkt om vinteren; skisport. Det er skaper samhold, adrenalin og stolthet. Det er så mye følelser! Jeg er ikke veldig opptatt av sport akkurat, men når det er store høydepunkter og utøvere jeg kjenner godt til, da er det så spennende. Det vekker et konkurranseinnstinkt og en slags nasjonalisme.

Tomatsuppe
Ferdig-tomatsuppe fra Toro er gull på travle dager! Kan spices opp med eget krydder og med grønnsaker for mer smak

 

På torsdag gikk kvelden bort til quiz med noen folk fra andre IT-bedrifter i Grenland, og noen kollegaer. Og jeg klarte faktisk å svare på en del spørsmål! Jeg pleier så og si aldri å kunne svare på en dritt, men det var tydeligvis en ganske enkel quiz. Vi kom på 12. plass av 20 lag, noe som var helt ok med tanke på at vinnerlaget fikk 62 av 68 poeng. Ja, vi tror de jukset.

 

På fredag etter jobb var det jobbpils med kollegaer og derfor var det utrolig deilig at det nesten ikke skjedde noe som helst resten av helga. Jeg gikk en tur med Elisabeth i Gulset-marka bare for å ha fått litt aktivitet i kroppen, men ellers var det bare kos, enchiladas, tremil og film resten av dagen. Og i dag har vi hatt besøk, spist fastelavensboller og sett femmila.

Interiørbilde

Det har vært en innholdsrik og akkurat passe “stressende” uke. Jeg liker når jeg kan gjøre ting i hverdagen, for da går jeg ikke bare og gleder meg til helg hele uka. Det å fylle hverdagene med meningsfylt innhold tror jeg er veldig viktig for at ikke livet bare skal løpe forbi. Og så kan man heller slappe av med god samvittighet i helga!

Bengalkatt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top