House details: TV-hjørne

Interiør

Jo mer jeg bor meg inn i leiligheten vår, jo mer fornøyd blir jeg med omgivelsene mine. Jeg liker å pynte, dille, flytte på ting og gjøre det personlig rundt meg. I dette innlegget tenkte jeg å ta for meg TV-hjørnet og alle detaljene som medfølger der.

TV-benken bygde jeg selv (du kan se oppskrift her) fordi jeg ikke klarte å finne noen som både var slik jeg ville den skulle se ut, og heller ikke var i en prisklasse jeg kan godkjenne å bruke på et slikt møbel. I tillegg var det viktig for meg at vi skaffet en TV-benk som også kunne fungere som bokhylle, da vi har så mye skråtak i huset at det er lite plass til bokhyller. Jeg er veldig fornøyd med den, og står helt klart ved valget om å bygge egen!

Slik så TV-hjørnet ut for halvannet år siden, så da kan du selv se hvor mye nips og dill som har dukket opp, hehe. Merk deg planten i den rosa vasen, hvor mye den har vokst!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Interiør

I denne lille kroken av hjørnet finner man en malt bilderamme (oppskrift her), noen bøker fra biblioteket, en bonsaifiken jeg kjøpte rett etter vi flyttet inn her og noen lysestaker jeg har arvet av mamma. Lysestakene har jeg spraylakkert i kobber (oppskrift her), og potteskjuleren er malt i en rosa farge fra panduro. Bøkene kjøpte jeg da biblioteket skulle få unna bøker, og man fikk fylle opp en hel pose for bare 50kr!

Interiør

I det høyre hjørnet av TV-benken får et par malerier, et kort og en sjiraff stå. Maleriene malte jeg like etter jeg og Øystein flyttet inn i den første leiligheten vi leide i Skien. Allerede da visste jeg at jeg elsket kombinasjonen av petrol-farge og kobber. Nå liker jeg også å spe på med både rosa og gult, og disse fargene sammen gjør meg veldig glad! Det var den lyseste fargen i åttekant-maleriet jeg tok utgangspunkt i da jeg malte stuebordet mitt turkist faktisk.

Kortet fikk jeg sammen med en ananasplakat i innflyttingsgave, og jeg syns den var en vel så fin dekorasjon som ananasplakaten. Sjiraffen fikk jeg i gave av Silje og kjæresten hennes Niklas da de var her på besøk på nyttårsaften.

Interiør

Hyllene på veggen kjøpte jeg samlet på jysk på salg, og de er jeg veldig fornøyd med. Prisen var god, og størrelsene perfekt. Ting som ikke skal brukes er helt greit å kjøpe på jysk, for det trengs ikke å være av spesielt god kvalitet. De har hvertfall aldri falt ned.

Interiør

På toppen av øverste hylle finner man en glassbolle jeg har kjøpt på fretex og oppi er det biter av porselen som er hentet opp fra vannet ved brygga vår i Portør. Før i tiden kastet man bare søppel utenfor brygga, og porselen som dette forsvinner jo aldri. Det er så spennende å tenke på at mine forfedre spiste og drakk av servisene som nå er knust i biter. Jeg føler det er små bruddstykker av deres hverdag.

I hylla står bøker av Tolkien, en kopp fra Jugoslavia jeg har kjøpt på marked og Øystein sin Rubix-kube.

Interiør

Oppe på hylle nr. 2 står en plante som en gang var en stikling fra en plante jeg har fått av foreldrene til Øystein. Den står i en kobberkjele jeg har arvet av mamma, og ved siden av står en liten lykkemedaljong jeg fikk av Elisabeth. Man skal bære den med seg slik at den skal ta alle vonde tanker, og Elisabeth ga meg den med skjeve øyne, siden den lignet mest på meg ❤️

I hylla står en komplett bokserie av Harry Potter. Dette var den eneste versjonen jeg så på butikken som fortsatt har originalskriften på coveret, så da jeg skulle lese på nytt kjøpte jeg den serien. I tillegg syns jeg den er kul i bokhylla og den var billigst.

Interiør

På den siste hylla står bildet “Å strekke seg mot lyset”, og det er tegnet av min fetter Simen August Askeland. Jeg fikk det i gave av mamma og jeg syns det er så fint! Det er en fin påminnelse om at sola lyser bak tunge skyer, og i tillegg har tegningen så fine farger.

Den lille vasen foran er kjøpt på Fretex.

Interiør

Interiør

Så dette er TV-hjørnet hos oss! Jeg har selv blitt veldig fornøyd med slik jeg har fått det. Det er så mange ting som gjør meg glad, og alt har sin plass og sin historie.

Så du noe du likte godt?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top