Den ultimate fredagskvelden hjemme

Sofa med pledd

Aktiviteter

1. Hjemmespa

Begynn kvelden med litt hjemmespa for deg selv for å virkelig roe ned etter en lang arbeidsuke. Jeg skrev en oppskrift på hjemmespa her, og kort oppsummert trenger du å pleie ansikt, hår, hender og føtter! Dersom du ikke har en ansiktsmaske liggende kan du enkelt lage en ved å blande sammen litt honning og melk, for honning skal visstnok være veldig bra for tørr vinterhud.

Hjemmespa

2. Se en morsom, koselig eller spennende film

Noen ganger trenger man en heelt lett og deilig film for fredagskvelden. Helst en man ikke trenger å følge så nøye med på, men som man blir glad og lykkelig av!

Dette er mine filmanbefalninger til fredagskvelden:

  • Bridesmaids
  • How to be single
  • The Intern
  • Lovlig blond
  • Mamma Mia
  • Beauty and the Briefcase
  • Mean girls
  • Kong Fu Panda
  • Moana
  • The Greatest Showman

Dette er mine Go To-filmer. Jeg kan se de om og om igjen uten å gå lei, og spesielt The Intern blir jeg skikkelig motivert av. Samtidig er alle disse filmene helt passe “spennende”, og du trenger ikke følge så nøye med for å få med handlingen, og det er jo greit om man kombinerer med andre ting, som å lakke negler, nappe bryn, tegne, male eller annet du kan holde på med.

3. Les bøker eller blader

Å lese kan være både beroligende og lærerikt, og er jo helt klart en aktivitet som er perfekt når man er alene. Sett deg til rette i en god stol med noe snacks og les deg gjennom kvelden.

Kaffemorgen

4. Syng!

Når du er alene kan du danse og synge akkurat så mye du vil, helt til naboene klager. Da jeg bodde alene kunne jeg sette på helt syke dansesanger og ta helt av for meg selv. Jeg syns nesten det er litt trist at jeg ikke gjør det lenger, men plutselig skjer det igjen når jeg er alene hjemme. Det er ikke akkurat en aktivitet som er like gøy når andre er til stede, haha! Jeg elsker å sette på karaokevideoer på TV’en og ha karaoke for meg selv. Det er kjempegøy! Slipp deg løs i kveld og slipp alle sperrene dine, du er jo hjemme!

5. Bli en handywoman

Puss opp noe du har hjemme, eller planlegg hvordan du skal pusse opp et rom eller noe annet. Planleggingen i seg selv kan være kjempegøy! Bli inspirert av TV-programmer som “Rom123” og let på nettet etter hvordan andre gjør ting. Let etter ting som kunne vært gjort annerledes i hjemmet ditt. Trenger du en hylle? Det er mange kule tutorials på stilige hyller på Pinterest og Youtube! Ikke engang kreativiteten setter grenser, for det er så mye DIY rundt på nettet du kan ta av. Det var et helt åpent hint til at dere burde sjekke ut mye DIYs her.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mat og drikke

Snacks

Det finnes så utrolig mye både sunn og usunn snacks, men mine anbefalinger til fredagskvelden er disse:

  • Vannmelon
  • Paprika og agurk i dip
  • Smågodt
  • Chips
  • Jordbær
  • Søtpotetchips (du høvler en søtpotet, smører inn med olje, krydrer og setter i øvnen til de blir sprø)
  • Sushi
  • Usaltede cashewnøtter med tørkede tranebær
  • Iskrem
  • Sjokolade
  • Ost og kjeks
  • Rødvinspølse

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Drikke

Å ta seg en liten drink alene er nedskrytt. Det betyr ikke at du har et alkoholproblem om du ønsker å bli hakket mer fnisete og roe det litt ekstra ned med et glass av noe godt. I tillegg finnes det massevis av alkoholfri drikke som er minst like godt til helgekosen:

  • Pepsi Max
  • Te
  • Solbærvin
  • Pina Colada (eller en annen digg drink)
  • Milkshake
  • Sjokolademelk

Godteri

God helg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top