Spørsmål fra dere #2 // Jobben min, kjæreste, rasekatt mm.

For et par uker siden hadde jeg et innlegg der jeg oppsummerte de siste spørsmålene jeg hadde fått. Da kom det inn enda flere spørsmål, så jeg tenkte jeg skulle skrive et nytt, slik at alle deres spørsmål blir besvart!

 

Er det bengal du har?

Ja! Det er en veldig allergivennlig rase, så for meg som kun har en mild katteallergi er det en perfekt katt, siden jeg ikke merker noe til henne i det hele tatt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hva jobber du egentlig med?

Jeg er webutvikler i et lite firma i Skien. Jeg sitter på support, men er også med i både store og små prosjekter, der jeg hovedsakelig er frontend-utvikler. Det vil si at jeg koder det du kan se på en nettside, med kodespråkene HTML, CSS og JavaScript. I tillegg gjør jeg en del bakgrunnsjobb (backend) på nettsider. Det er et veldig morsomt, trygt og passe utfordrende yrke, som jeg anbefaler alle!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvordan viste du at det var det du ville jobbe med? 

Først visste jeg ikke helt hva jeg ville jobbe med. Jeg tenkte at jeg ville jobbe med noe innenfor økonomi, og jeg visste egentlig ingen ting om webutvikleryrket. Jeg fant en studieretning som kombinerte økonomi, markedsføring og data, men fant fort ut at det var data jeg trivdes mest å jobbe med. Derfor byttet jeg over til Informatikk, og der lærte jeg å kode programmer, administrere servere, prosjektledelse, diverse utviklingsmetoder og ikke minst webutvikling. 

Hvor gammel er du?

Jeg er 23 år!

 

Har du kjæreste/samboer?

Jeg har en veldig fin og koselig samboer, som heter Øystein. Jeg nevner han en del her på bloggen, men er kanskje litt dårlig på å fortelle at han er samboeren min. Vi har faktisk akkurat kjøpt oss vår første leilighet sammen (i juni) og har det for tiden som plomma i egget!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvordan ser en typisk dag ut for deg?

En typisk dag for meg ser ca. slik ut:

06:00 – Står opp, dusjer, spiser frokost, ser litt på TV, sminker meg og har generelt veeldig god tid.
08:00 – Er på jobb, starter gjerne dagen med å sette på kaffetrakteren, lage en liste over alt som skal gjøres (jeg trenger sårt oversikt), lese mail og support og ta en liten kopp kaffe med kollegaene mine.
11:00 – Luunsj
11:30 – Mer jobb
16:00 – Ferdig med jobb og går hjemover
16:20 – Lager som regel noe mat før jeg enten skal trene, finne på noe sosialt, dra og handle eller lignende. Eller bare slappe av. I løpet av kvelden ser jeg som regel mye på linjeTV! 
22:30 – Legger meg (prøver i hvertfall!)

Jeg kan godt skrive et innlegg snart med litt mer detaljert beskrivelse av en typisk dag for meg en hverdag, jeg gjorde det med en gang jeg lagde bloggen, og det innlegget fikk ganske bra respons.

 

Du går vel ikke i de der offentlig? 

HAHA, jo. 

Neida. 

Nå tror jeg det blir en liten stund til neste spørsmålsrunde, med mindre det plutselig dukker opp en haug med nye spørsmål, men hvis du har noe du lurer på, så sleng gjerne igjen en kommentar, så skal jeg ta det med i neste runde! 

 

Trenger du inspirasjon til kostyme for Halloween, så kan du lese det innlegget her.

Trenger du guider til å lage din egen Halloween-pynt, så kan du lese det innlegget her.

8 thoughts on “Spørsmål fra dere #2 // Jobben min, kjæreste, rasekatt mm.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top