10 ting jeg vil gjøre i mars

sdr

1. Feire bursdagen min
Jeg har bursdag i mars, hurra! Og jeg er en som elsker en god grunn til å feire, og hva er vel ikke en bedre grunn enn ens egen bursdag? Jeg skal hvertfall prøve å få til en feiring med Lørenskog-vennene mine i påsken, men det hadde jo og vært gøy med en feiring med studievennene her i Skien? Får se! Uansett noe jeg gleder meg til, for jeg elsker bursdag!

2. Pynte til påske
Jeg er så glad i påsken og syns den setter ordentlig fart på våren! Selv om jeg ikke skal være hjemme hele påskeferien, så vil jeg likevel pynte til påske, for det er så koselig. Da kan jeg komme hjem i etter ferien til et påskepyntet hus, akkurat som da jeg kom hjem fra juleferie. Jeg tenkte å lage litt egen pynt med fjær og kvister, og det gleder jeg meg til.

3. Spise påskelam
Jeg kommer fra en kristen familie og vi har beholdt noen veldig fine tradisjoner i påsken. En av dem er å ha påskelam med en annen vennefamilie! Pappa og faren i den andre familien varter opp med ordentlig god forrett, middag og dessert. Det smaker helt fantastisk hvert år! Jeg gleder meg skikkelig, for det blir alltid gøy.

4. Stå på ski
Det er så gøy å stå på ski, så det skal jeg gjøre mer før vinteren drar fra oss. Ikke at det ser ut som at det skjer på en stund, men man må nyte den mens man har den!

5. Se Utøya 22. Juli
Det har jo vært veldig delte meninger om denne filmen, men jeg vet at regissøren er god, så jeg er veldig sikker på at det er en ærverdig film og en god fremstilling av denne dagen. 

6. Bake bursdagskake
Jeg liker bursdag og jeg liker kake, så da må det jo bli en bursdagskake. 

7. Holde kurs for kids
I dag er første dagen av kodekurset jeg og noen andre skal holde! Jeg gleder meg skikkelig! Jeg er så glad for at så mange engasjerte ungdomsskoleelever har meldt seg på kurset vårt. Det blir skikkelig spennende å se hvor langt de kommer på de fire kursene vi skal ha. 

8. Dra hjem til mamma og pappa
Det er ikke lenge siden jeg traff mamma, men det er noen måneder siden jeg traff pappa. Så jeg gleder meg veldig til å være en hel uke sammen med mamma og pappa i påskeferien! Da rekker man å være litt ordentlig sammen og ikke bare ha de overfladiske samtalene man gjerne har når man bare er på besøk. 

9. Besøke mormor og morfar
Det er også en stund siden jeg møtte mormor og morfar. Og siden jeg besøkte farmor forrige måned må jeg treffe mormor og morfar denne måneden. Det er viktig å ta vare på de man er glad i, og som har stilt opp for deg i livet!

10. Ha spillkveld
Nå er det en stund siden jeg hadde spillkveld sist, og jeg er veldig glad i brettspill! Så det må jeg arrangere igjen. Brettspill er så gøy, og i tillegg er det veldig sosialt! Man har ikke lov til å sitte på mobilen når man er på brettspillkveld. 

mde

2 thoughts on “10 ting jeg vil gjøre i mars

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top