Mine nye sparemål

Fører budsjett og sparemål

Nå er nye sparekontoer satt opp og månedlige avdragsavtaler gjort, både til de respektive sparekontoene, men også et fast beløp i måneden til et fond. På bare noen måneder har jeg allerede “tjent” 300kr på å ha penger stående der, så det virker som at det går bra. Jeg kan si såppas at det hvert fall er høyere enn renta på de fleste sparekontoene mine, så det er jeg veldig fornøyd med! DNB har gjort det veldig enkelt med en “Spare”-app der man kan velge mellom kontoer og fond, så det var veeldig fort gjort.

Så derfor ser jeg veldig fremover til å nå alle sparemålene jeg har fremover, et mål av gangen. Aller først må jeg få opp en buffer, slik at jeg alltid har penger stående i tilfelle det skulle skje noe, og vi må ut med en haug penger. Det kan jo fort skje når man eier hus og bil, man vet aldri når de store kostnadene kommer.

Når bufferen er full kan jeg begynne å spare opp til alle de morsomme tingene jeg vil gjøre i løpet av året, og også til små investeringer i hus og hjem. Til slutt kan jeg begynne på den stoore, skumle sparekontoen til huset, den som skal gå til viktige (og kjedelige hehe) ting som å fikse tak, bytte kledning, bygge platting og lignende.

Fører budsjett og sparemål Fører budsjett og sparemål

Mine sparemål

$Buffer

$Seilkurs

$Sommerferie

$Pusse opp badet

$Julegaver

$Sparekonto til huset

Fører budsjett og sparemål

Så nå er det bare å følge budsjettet, slik at jeg kan se fram mot mye gøy i år!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top