DIY

Avokadotre på tusende forsøk

Avokadotre

Jeg har ENDELIG klart det! Jeg har klart å få en avokadostein til å få stilk. Jeg tror jeg har prøvd på dette ca. 1000 ganger, og nå gikk det endelig. Rop ut om du har prøvd å stikke tre tannpirkere inn i en stein og la den stå og dyppe i vann en halv evighet til steinen blir grumsete og pinnene brekker 🖐

Det magiske trikset fant jeg på instagram, og det krever ikke så mye som en flis for at avokadostenen skal sprekke opp og få røtter og stilk. Det eneste du gjør er å surre stenen inn i et par lag med dopapir, fukte den i springen og legge den i en liten glasskrukke, slik at den holder seg varm. Ikke lukk lokket helt, den trenger oksygen. Sett den gjerne i sola. Bytt papir et par ganger i uka.

Når steinen får lange nok røtter kan du plante den i jord og sette den i sola.

Jeg trodde egentlig at jeg hadde drept den, for den første lille stilken den fikk var plutselig svidd vekk. Jeg ble litt trist, for jeg hadde hatt den i glasskrukka i flere måneder! Men jeg orket ikke å “deale” med problemet, så jeg fortsatte bare å vanne den i vinduskarmen, og plutselig en dag vokste det opp en ny stilk! Magi.

Så denne metoden anbefales mer enn noen andre metoder jeg noen gang har prøvd. Lykke til!

AvokadotreAvokadotreAvokadotre

One thought on “Avokadotre på tusende forsøk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top