Påsken 2020

Påskebord

Goood påske, alle sammen (siden man egentlig offisielt kan si det etter påskeaften)!

Håper alle hadde en kjempefin ferie, selv om den kanskje for mange var litt annerledes enn planlagt. Likevel har jeg fått gjennomført mange av de gode, gamle påsketradisjonene mine.

På onsdag kjøpte jeg og Øystein nok påskegodteri til å fylle opp to store påskeegg, og vi gjemte hverandres i stua, så vi kunne lete etter dem. Jeg trodde jeg hadde gjemt Øystein sitt veldig godt oppi kurven til katten, for jeg selv kunne ikke se at egget lå der når det var så høyt oppe. Dessverre så Øystein med én gang at det var en stor bul under puta i kurven. Veldig skuffende. Men jeg brukte lang tid på å finne mitt, og til slutt dukket det opp bak bøkene i bokhylla. Grunnen til at vi ga hverandre påskeegg på onsdag allerede var for at vi skulle nyte godteri gjennom heele påsken!

Påske

På torsdag lagde vi påskelam, enda en tradisjon jeg har med hjemmefra. Jeg fikk oppskriften på marinade av pappa, så kjøttet fikk marinert seg i to dager i forveien. Det var så sykt mørt og godt. Menyen så slik ut:

Forrett: Kamskjell med blomkålpuré og bacon

Hovedrett: Lam med soppstuing, rotstappe, bakte rødbeter og rødvinssaus

Dessert: Hjemmelaget daimis

Jeg sto for planleggingen og store deler av gjennomføringen av de to første rettene, med mye bidrag fra Øystein. Han lagde verdens deiligste daimis dagen før til dessert.

PåskebordKamskjellPåskelamDaimis

Jeg har selv aldri hatt noen tradisjon for å dra på hyttetur i påskeferien, men etter jeg flyttet hjemmefra har jeg alltid dratt hjem til mamma og pappa. Det ble det ikke noe av i år, men jeg var så heldig at jeg fikk treffe dem på langfredag. Vi avtalte å møtes på en parkbenk langs veien midt mellom oss, med massevis av antibac. Det var ganske merkelig å ikke skulle gi mine egne foreldre en klem, og vi delte ingen ting av mat eller drikke. Det var likevel veldig koselig, og vi satt og pratet ute i et par timer. Det å få møte foreldre i disse dager er jo en luksus, så jeg er veldig takknemlig for at vi fikk det til!

Påskebord

På lørdag hadde vi en avtale med et vennepar om spillkveld over nett, så vi logget oss på klokken fem og spilte med dem til sent på kveld. Det var veldig koselig!
De to siste dagene har bare gått med til å se Poirot på TV, gå tur og slappe av hjemme. Det var deilig å få noen dager til bare 100% avslapning. Det blir litt trist å måtte rydde vekk påskepynten nå, men da blir det bare en enda større glede å finne den fram igjen neste år.

Ha en fiin kveld videre!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top