DIY

DIY – Forny bokhylla med enkle detaljer

God lørdag alle sammen! 

Jeg har fått så rar døgnrytme at jeg våknet klokka åtte i dag og fikk ikke sove mer. Det var veldig deilig, og jeg lå lenge i sengen og leste bok helt til sulten kom smygende. Vi sto begge opp (jeg og samboeren min) og lagde rundstykker til frokost! En ordentlig god start på dagen. 

Vi kom oss til og med på trening! Vi satt i bilen og da måtte jeg bare si “Du vet, Øystein. Nå er vi de irriterende menneskene som drar på trening klokka tolv på en LØRDAG.“, og ingen av oss visste helt hva vi følte om oss selv, haha! 

I tillegg har jeg jo måttet male litt, for å få på plass denne ukas DIY. I dag tok jeg bare mange små ting og malte dem i samme farge som det nye kjøkkenbordet. Jeg syns de ble veldig fine! Til dette kan man jo bruke all verdens gamle potter, esker og andre pynteting. Det blir fresht med litt farger i bokhylla, syns jeg, og det er ekstra stilig når det matcher!

dav

Dette trenger du:

  • Maling
  • Ting å male
  • Sandpapir
  • Malekoster
  • Spraylakk (valgfri til metalldetaljer) 

Slik gjør du: 

  1. Pass på å fjerne alle eventuelle detaljer fra tingene du ikke ønsker å male over. 
  2. Slip gjenstandene med sandpapir
  3. Vask dem godt
  4. Mal først et strøk og la tørke i ca. en time
  5. Mal deretter et strøk til
  6. (Valgfritt) Spraylakkér alle metalldetaljer i en annen farge, for å fornye ekstra mye! La tørke i 2-3 timer.

dav

dav

mde

 

Før: 

dav

 

Etter:

dav

Jeg syns hylla fikk et mye friskere og kulere utrykk nå, og jeg ble kjempefornøyd! Det ble veldig eget og personlig. 

 

Nå skal jeg gjøre meg klar til spillkveld hos en kollega. God lørdag videre!

 

6 thoughts on “DIY – Forny bokhylla med enkle detaljer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top