De første bildene av mitt nye maleri

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I helga fikk jeg plutselig for meg at jeg ville ha et maleri på soverommet, over senga. Jeg har jo akkurat vært på Webdagene, og da var det en foredragsholder som snakket om hvor behagelig vi (ja, det er visst felles enighet) syns runde former er, så jeg gikk og tenkte på bilder med runde motiver i flere dager. 

Derfor måtte jeg ut på Søstrene Grene og kjøpe maling og lerret, slik at jeg kunne realisere bildedrømmen min. Malingen kostet 20kr og lerretet kostet ca. 150kr, så hvis jeg ikke teller med alt jeg hadde fra før, kostet bildet til sammen 170kr, noe som ikke er så mye for de timene kos jeg fikk ut av å lage det!

Jeg visste altså at jeg skulle ha runde former på bildet, men jeg visste enda ikke helt hvordan det skulle bli. Derfor prøvde jeg meg først litt fram på et par ark, et ark med en stor, rosa sirkel, en mindre svart, sirkel og to små, kobberfargede sirkler. Jeg syntes motivet ble kult, men det var fortsatt ikke perfekt for et soverom, syntes jeg. Derfor gikk jeg på pinterest og fikk litt inspo. Der fikk jeg ideen til å lage en sirkel med trær.

Jeg kjørte en liten spørreundersøkelse på storyen min på Instagram:

Og dette er svarene jeg fikk:

Så da satte jeg bare i gang med malingen!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den rosa flekken trengte maange lag før den ble tykk nok, så det tok et døgn å bli ferdig, selv om bildet i seg selv var veldig enkelt. Men det var verdt det, for tiden det tok å male det var så koselig, og jeg syns resultatet ble helt perfekt til mitt soverom! Heldigvis ble Øystein også fornøyd, så det ikke bare er jeg som trives, haha. Slik ble det: (beklager dårlige bilder, det begynner å bli få timer av dagen det er fint lys ute!)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Q: Ble du inspirert til å lage noe lignende eller egen kunst?

 

Trenger du inspirasjon til kostyme for Halloween, så kan du lese det innlegget her.

Trenger du guider til å lage din egen Halloween-pynt, så kan du lese det innlegget her.

6 thoughts on “De første bildene av mitt nye maleri

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top