I min bokhylle

Jeg drømmer om et bibliotek “når jeg blir stor”. Jeg syns bøker er så pent, og jeg liker å ha de tilgjengelig. Nå bor jeg i en liten leilighet, og har ikke engang plass til en ordentlig bokhylle. Men noen hyller har jeg! Problemet er at jeg ikke kan ha så mye på de lenger, for de holder på å falle ned fra veggen. Jeg har rett og slett lesset de med for mye bøker og albumer. Jeg trodde at denne typen hyller var magiske som bare sto fast i veggen uansett hva, hehe.

Her er det som fikk bli stående i hylla:

Magazine-boks – Jeg har en magasin-boks som jeg egentlig begynner å bli ganske lei av. Jeg har nesten ingen blader i den, siden jeg ikke kan ha så mye tungt på hylla, så jeg har den mest for å støtte opp bøkene. Jeg har tenkt til å male den når jeg skal pusse opp spisebordet. Vi får se hva som skjer med den når den tid kommer!

Krim – Det er i hovedsak to krimserier jeg leser, og det er Lars Keplers serie om detektiven Joona Linna og Johan Theorins serie om Öland (Ölandskvartetten). De er veldig forskjellige, men begge er utrolig spennende! Begge anbefales på det sterkeste. 

Fantasy – Av fantasy-serier har jeg Harry PotterRingenes Herre og en serie om en romersk legion. Serien heter “Eagle” og er skrevet av Simon Scarrow. I tillegg har jeg én bok av Hungergames-serien, Mockingjay, og jeg har en nynorsk bok jeg har lest utrolig mange ganger, som heter Landet under isen. Den er faktisk veldig kul, og jeg skrev om den i særoppgaven på videregående.

Bloggeres bøker (hehe) – Jeg har bøkene til både Sophie Elise (Forbilde) og Eirin Kristiansen (Miss independent). Så utrolig forskjellige bøker, men jeg liker begge to veldig godt. 

Album – Som IT-person vet jeg at digitale løsninger ikke har en garanti for å vare evig. Hvem tror oppriktig noen kommer til å sitte og scrolle på en harddisk eller Google Foto om 50 år? Derfor fremkaller jeg jevnlig bilder, og putter i album! 

Romaner – Jeg har flere fine romaner jeg har lyst til å få lest. Av en eller annen grunn har jeg vært litt treg på det, men det var så mange år jeg nesten ikke leste bøker i det hele tatt. Nå har jeg begynt å lese igjen, så nå skal jeg nok få dem unna etterhvert! 

Familiebilder – Det er viktig med litt pynt, og familie betyr veldig mye for meg. Så da syns jeg det er koselig å litt bilder fremme!

Hva har du i bokhylla? 

16 thoughts on “I min bokhylle

  1. For det meste pensumbøker om journalistikk og terrorisme, men også noen “underholdningsbøker” som En gave fra Bob, Forbilde av Sophie Elise, en Lars Kepler-bok osv 😀
    Jeg har hverken bokhylle eller andre hyller, så bøkene ligger i en skuff, under bordet og oppå TV-boksen haha (man må jo vise frem at man har litt bøker)

  2. Jeg har måttet kvitte meg med masse bøker når jeg flyttet inn i leiligheten min. Jeg pleide å ha to Billy Bokhyller full, men jeg måtte prioritere bort den ene for å ha en vis kontroll i leiligheten. Så jeg har måttet kvitte meg med minst halvparten av bøkene! Men Ringenes Herre, Harry Potter, The Belgariad og The Mallorelion (mine andre favoritt fantasier) forblir. Litt trist, men jeg har jo Kindlen min som er stappe full!

  3. Ingrid; voksen tilslutt: Ahh, kjipt! Bra du tok vare på de viktigste bøkene, da. Men det er jo fordelen med Kidle, at du kan ha så mange bøker du vil uten å tenke på plass 😀

  4. Åh, her var det jo til og med noe tips å få! 😀 veldig fint innlegg , inspirerende! Og takk for din herlige kommentar på bloggen min <3 Jeg er usikker på dette med vannmerker på bilder, siden jeg føler det ødelegger motivet, men jeg burde vel kanskje ha det som du sier! 🙂 Selv om jeg har vannmerke kan folk viske ut merket i Photoshop og stjele det uansett, så det er litt synd at det er SÅÅ enkelt å stjele noe i dag.. Klem!

  5. Buroyfoto: Koselig kommentar, takk! 😀
    Hvis du har én med vannmerke og én uten, og bare legger ut den med vannmerke og beholder den uten på PC’en, så kan folk feks betale for å få kopien uten! 😀 Det hindrer i hvertfall at hvem som helst bruker bildet videre 🙂 Du er definitivt flink nok til å ta betalt for bilder!

  6. Janne: Hehe, eneste grunnen til at den ser ut i det hele tatt, er for at jeg har tatt vekk så mange tunge bøker, så ikke hylla skal ramle ned 😀

  7. Så kjekt! Jeg leser romaner. Veldig glad i en serie på 3 bøker fra Karen Kingsbury som heter glimt av engler og en serie på 5 bøker som handler om krim – Alaska serien av Dani Pettrey 😀 Anbefaler du noen serier? ^^

  8. Michelle: Jeg er veldig dårlig på romaner, men den beste jeg har lest er nok “Øya”. Det er riktignok ikke en serie, men en utrolig bra (og noe trist) bok! Av krim vil jeg virkelig anbefale Johan Theorin, for den er mer roman-aktig enn vanlig krimbøker jeg har lest. Den har veldig mye dybde og historie rundt, og “saken” er på en måte bare ekstra 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top