To do-list: Uke 43

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gledelig mandag! 

Forrige uke var en såå fin og bra uke, og nå går jeg inn i denne uka med ny giv og inspirasjon! Selv om halloween ikke er før neste uke, føler jeg at vi begynner å feire denne dagen allerede nå til helga. Det er massevis av arrangementer og fester på lørdag for å feire halloween, og man trenger jo kanskje litt tid på å forberede kostymer, pynt og godis til barn denne uka! 

Jeg husker godt da jeg selv var barn, og jeg hadde så lyst til å gå halloween. Jeg fikk ikke lov da jeg var liten, veldig naturlig siden foreldrene mine syntes det var skummelt at et lite barn skulle gå alene rundt og samle inn godteri fra fremmede. Jeg husker jeg var så lei meg, siden de andre i klassen fikk lov til å gå, i tillegg til storebroren min. Det var selvsagt fryktelig urettferdig for et barn (nei, jeg syns ikke det nå i ettertid). Da hjalp mamma meg med å skaffe et superenkelt kostyme som vi slang sammen i en fei, og så kjørte hun meg heller rundt til sine venner i området for å gå. Det ble starten på en veldig fin tradisjon som vi opprettholdt i flere år framover! Det var et godt kompromiss, og jeg skal aldri glemme gleden jeg selv hadde av å gå knask eller knep denne dagen. Jeg trengte ikke å få rundt for å ringe på til fremmede, det holdt i massevis å gå til mamma og pappas venner

Så til alle dere voksne med barn: Sett av litt tid til å forberede dere dersom barna deres har lyst til å gå. Det kommer de garantert til å sette veldig stor pris på! Hvis dere ikke vil at de skal gå til fremmede, så ta de heller med en runde med bilen eller i nabolaget til de dere kjenner. Da får dere i samme slengen tilbragt verdifull tid sammen, og skapt minner for livet!

Dette er ukas To Do-liste:

 

 

 

✓ Støvsuge

✓ Vanne blomster

✓ Vaske klær

✓ Vaske badet

✓ Bytte håndklær

✓ Ukeshandel

✓ Skifte sengetøy

✓ Vaske gulvet

 

 

 

Ha en super uke!

4 thoughts on “To do-list: Uke 43

  1. Nok en kjepme fin liste du har skrevet! 🙂 Vi pleide i samarbeid med barneskolen å ha halloween party enten på skolen eller i skogen like ved der jeg bor! 🙂 Det syns jeg var koselig, vi fikk ikke godis av fremmede men av skolen! 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top