Vi har blitt gjeldsslaver

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg prøvde å gi et lite hint om det i går, men vi har fått til noe sykt kult, syns vi selv. Vi har blitt gjeldsslaver! 

Det jeg prøver å si er egentlig at vi fikk til å få lån. Vi hadde aldri trodd at vi skulle få det til, etter at jeg bare har jobbet et år og Øystein et halvt år, men vi fikk det til! Og plutselig har vi også kjøpt oss verdens fineste leilighet. 

Vi har så vidt bare tenkt litt på at det hadde vært gøy å kjøpe oss leilighet før, og jeg har bare drømt meg litt vekk i annonser på finn, dnb og sparebanken, uten å egentlig ha noe mål om å kjøpe noe. Vi var altså ikke på utkikk, men jeg kom plutselig over en leilighet som er helt perfekt for oss! Noe vi setter høyt er kjøkkenet, for vi liker å lage mat sammen. Men å lage mat på et lite kjøkken er stress, og en stor drøm for meg er å ha kjøkkenøy. Det har jeg nå! Jeg syns det er helt sykt. 

Leiligheten har alt vi ønsker oss: 

– Terrasse med sol hele dagen

– Stort kjøkken

– To rom

– Veldig lave fellesutgifter

– Hyggelige naboer

– Godt isolert både for varme og lyd

– FINT GULV! 

I tillegg har den varmepumpe, fine, hvite vegger i stua, hage, skur, og de som bor under oss har en søt hund vi kanskje kan låne når de er på ferie, hehe!

Vi bestemte oss altså for at dette var en leilighet vi hadde sykt lyst på. Men håpet var definitivt ikke med oss. Vi har ikke klart å spare opp mye penger enda, og ingen av oss ville at foreldre skulle legge ut eller være kausjonister. Likevel bestilte jeg en time hos rådgiver i banken og forberedte budsjetter og “beviser” på at jeg alene på min inntekt kunne betjene lån som overgikk mye stigning, og vi har jo begge fast stilling, så det er bare i ytterste nødstilfelle. Og vi fikk det til! 

Så da var det rett på visning to dager på rad og vi fikk faktisk drømmeleiligheten vår! Ja, vi er veldig heldige som er to stykker og som bor et sted som Skien med billige priser og lignende, men vi viser jo også at mange unge faktisk kan klare det med mye jobb og innsatsvilje uten hjelp av foreldre. En gang skal jeg skrive ned mine beste tips for å kanskje kunne realisere boligdrømmen, for vi var veldig heldige som visste mye om hvordan vi skulle gå fram, og fikk mye veiledning på veien!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så nå pakkes alt ned i esker. Det er nesten litt vemodig, og nå er hyllene triste og tomme. Men det skal bli veldig gøy å flytte inn i den nye leiligheten!

10 thoughts on “Vi har blitt gjeldsslaver

  1. Så utrolig kult, gratulerer så mye som selveiere <3 Gleder meg enormt til den dagen jeg og samboer får kjøpt oss noe eget, men det er nok enda et par år til :p
    Masse lykke til med flyttingen! Håper du viser frem den nye boligen når dere er kommet på plass 😀

  2. Lisabeth: Tusen takk! Det er en syykt spennende prosess, så det er bare å glede seg 😀 Jeg skal definitivt vise den fram, den er såå fin!

  3. Gratulerer så masse!! Dere er superflinke som har fått det til! Det blir en spennende sommer for dere😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top