Uka som gikk – Uke 10

Ukas høydepunkt: 

Høydepunktet denne uka var det spontane møtet med noen venner jeg treffer altfor sjeldent! De flytter fra land til land, og nå som de endelig er hjemme for en lengre periode er det dumt at jeg ikke treffer de oftere. I går spurte de spontant om vi skulle finne på noe, så vi tok noen (mange) runder UNO på Retro. Det var kjempekoselig! Sett bort fra at jeg ikke vant en eneste av de sikkert 10 rundene vi spilte. Det må gjentas (slik at jeg kan få revansj)!

mde

Ukas stolteste øyeblikk: 

Da jeg publiserte endringene på en side jeg har jobbet med en god stund. Det var nok ingen andre som la merke til det, men det var en automatisk bildecrop-funksjon jeg hadde slitt med lenge som jeg endelig fikk til å fungere! Og så syns jeg designendringene jeg la inn var bra. De ble hvert fall godkjent av kunden, og da må det da være godt for noe. Det viktige er at kunden er fornøyd og jeg selv er stolt! 

Ukas høydepunkt på jobb: 

Jeg fikk holde brukerkurs med en kunde kunde alene for første gang. Det var veldig nytt og spennende. Selv om jeg sikkert stotret litt og var veldig usikker på noen av spørsmålene, så følte jeg at det gikk veldig bra! Det virket også som kunden var fornøyd. Det er gøy å få utfordret seg selv litt med litt nye ting innimellom. 

Ukas gave

Denne fikk jeg jo ikke egentlig denne uka, jeg fikk den i julegave. Men den ble endelig tatt i bruk, etter å ha godgjort seg litt i yttergangen først. Det er en wunderbaum med lukt av vaniljeis! Den lukter såå godt! Takk, Silje! 

Ukas mest leste innlegg: 

Ukas mest leste innlegg denne uka ble det innlegget her med min To Do-liste for denne uka. Da kan jeg samtidig si at jeg har fått fullført alle punktene, så vet dere det og!

Ukas oppskrift: 

Vi lagde en sunnere versjon av lørdagspizzaen med grov bunn, lettost og sunnere, hjemmelaget hvitløksdressing, laget på mager kesam og lett majones. Det ble kjempegodt! Jeg tenkte å lage et innlegg med full oppskrift senere. 

dav

 

Ukas treningsøkt: 

Jeg skrev om ukas beste treningsøkt i et innlegg her. Her er uansett det fulle programmet jeg kjørte: 

4 runder av: 
5 pullups (lov med strikk etterhvert) 
10 benhev
15 pushups
30 bokshopp
15 sek sideplanke hver side
20 situps
10 kettlebellswing

 

dav

Ukas serie

Altered Carbon slår faktisk veldig mye jeg noen gang har sett av serier. Det er en fantastisk bra drama/sci-fi serie som gir et samfunnskritisk perspektiv på hvor vi er på vei hen og om menneskers grådighet. I de første episodene syns jeg det var voldsomt mye tråder og mye rart som skjedde og komplisert plott. Men de klarte å nøste alt sammen til en fantastisk serie. Da siste episode var ferdig satt jeg og samboeren min helt stille en liten stund før en av oss bare “Shit. For en serie.”. Den setter en pekepinn på hva et virkelig klasseskille mellom fattig og rik er, i en verden der fattige er forbruksvare og rike kan leve i hundrevis av år, og ikke trenger å følge noen regler. Virkelig kvalitet! 

 

God søndag videre! 

6 thoughts on “Uka som gikk – Uke 10

  1. Den pizzaen så fristende ut!! Morsomt at du deler treningsprogram også <3
    Ta gjerne en tur innom min blogg. Ha en fin søndag!

  2. Vilde: Vært en superbra uke ja 😀 Velger å ikke ha med “Ukas nedtur” og sånne ting, for å fokusere meg selv på det positive! Ting blir mye koseligere da!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top