To do-list: Uke 4

God mandag! Håper helgen har vært fin. 

Det ble en brakstart på uka med masse spennende prosjektjobbing, utvikling, storhandel og litt overtid. En bra og produktiv dag!

Siden det er første dag i uka, tenkte jeg at det passet seg med denne ukas To do’s. 

De første fem punktene er ukentlige oppgaver. Heldigvis bor jeg ikke alene, så slipper å gjøre alt selv! Vi pleier å fordele det slik at jeg vasker badet, mens han støvsuger og skifter sengetøy. Jeg syns selv det er koseligst å vaske badet, for da får jeg høre på podcast. Da går jobben så mye fortere! 

Vaske bil burde helst gjøres en gang i måneden, for Yariser (som jeg har) ruster så lett under. Nå som det har snødd så mye i det siste, har bilen også blitt kjørt mye i salt snø. Det blir greit å få vekk det meste.

I dag fikk vi unna ukeshandelen, og vask og støvsuging skjer for det meste på torsdager. Da får vi det så rent og fint til helga starter! 

8 thoughts on “To do-list: Uke 4

  1. Jeg lærer at gode rutiner er Alfa Omega. Inne i god uke nr 3 selv!
    Å vaske bil er nok lurt å ha med i planen. Har ikke bil selv nå, det var ikke så lett å få lån mens jeg hadde bil, men bilen jeg hadde ble vasket ca fire ganger mens jeg hadde den, i tre år. Det var ikke noen særlig snøvintrer i de tre årene da, så det gikk greit å levere bilen inn igjen. Jeg leaset, som IKKE var et økonomisk sjakktrekk!

  2. Ingrid; voksen tilslutt: Huff, nei! Alle sa jeg burde lease, men jeg hadde mye heller lyst til å kjøpe meg en billigere bil, for så å kunne selge den igjen når jeg er ferdig med nedbetaling! Den her kostet bare 55k, så betaler bare 4k i måneden et år 🙂 Jeg måtte bare bytte eksospotte på den, siden den ikke var blitt vasket, og dermed var rustet. Det har jeg bestemt meg for at ikke skal skje med det første igjen!

  3. Begynte selv med slike rutiner i hverdagen etter at jeg fikk introdusert et godt system på arbeid. Bare prøv å gjør det søndag kveld hver uke, så skal du se at du klarer å holde rutinene.
    Hvis du blir et ordentlig rutinemenneske, så skal du se at du får mye bedre tid til ting du har lyst på! 🙂

  4. Jeg var i hundre når jeg fikk min HELT nye bil og gleden varte ganske lenge. Møtte noen motganger underveis. Jeg fikk jobb i sentrum og kunne ikke lengre kjøre til jobb, sparte på bensin, men utgiftene med leasingen og forsikring på 2500 forble. Den store knekken kom når jeg bestemte meg for at jeg ikke skulle kjøpe bilen etter tre år var over, og jeg innså at jeg hadde betalt nesten 100 000 kr over tre år uten at jeg satt igjen med en bil!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top