13. dag jul

Pakke ned julepynt

13. dag jul, og 6. januar. Det er dagen jeg offisielt fjerner julepynten. Litt vemodig og litt fint på samme tid. Det har vært en så fin jul, og nå kan jeg se fram til å ta pynten fram igjen til neste år, med alle sine nye tilskudd fra foråret.

Da jeg tok fram julepynten i desember hadde det knust to kuler, to av de aller fineste. Derfor har jeg nå vært smart nok til å kjøpe et par bokser fra Clas Ohlson, som jeg kan ha dem i, slik at det ikke skjer igjen. Nå er boksene pakket i poser og lagt heelt innerst i kottet vårt.

Pakke ned julepyntPakke ned julepynt

De siste dagene har vært styrete, skikkelig januardager med innhenting av vinterklær fra boden, sortering av vinterklær, pakking av sommerklær og vi har sortert kurvstativet med klær, laken, dynetrekk, putetrekk, duker, gardiner og håndklær i alle mulige størrelser. I dag sto vi igjen med å sortere kottet. Når julepynten skal inn, må den settes innerst, slik at vi får tak i alt annet i løpet av året. Og det er mye tungt som må ut og inn derfra. Men nå er alt klart for å komme ordentlig i gang med året.

HelårspyntHelårspynt

Faktisk har jeg nesten vært mer i aktivitet i år enn jeg var i hele desember. Og kanskje november og? Jeg hadde en liten knekk på slutten av året motivasjonsmessig. Det var tungt å jobbe, trene og alt, og det var så vidt jeg klarte å komme meg ut på gåturer, og det var bare fordi jeg visste at jeg måtte ut av huset. Men nå har motivasjonen og selvkontrollen bygget seg opp i løpet av en avslappende og kjempedeilig ferie, og jeg er klar for å bygge opp formen og jobbe hardt igjen! Og det føles ekstremt deilig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top