Nye innkjøp for høsten

Bøker

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg er noen lesehest. Jeg er verdens treigeste til å lese ut en bok, og kan til og med lese flere bøker samtidig, fordi jeg heller vil lese en annen bok enn den jeg holder på med. Det er litt av grunnen til at jeg har brukt maaaange år på Ringenes Herre-bøkene. Jeg legger dem fra meg og glemmer dem i mange måneder av gangen.

Men når høsten kommer krypende er det lite som slår et varmt teppe, dampende te og en god bok. Høsten er liksom leseårstiden min.

Så da jeg oppdaget at Suzanne Collins har skrevet en prequel til Hunger Games-bøkene nå i år, så måtte jeg kjøpe den. Hunger Games-bøkene er noen av de desidert bedre bøkene jeg har lest, selv om hovedhandlingen er grotesk. Hver eneste karakter er bygd opp med en spennende forhistorie og utvikling, de belyser diktatur, kapitalisme og kommunisme i ekstremformat, den dystopiske verdenen er gjennomarbeidet med en tydelig forhistorie og jeg syns hele triologien har et veldig bra plot. Jeg har bare lest bøkene én gang, men filmene kan jeg se om og om igjen. Det blir derfor ekstremt spennende å få vite enda mer om Hunger Games-verdenen og forhistorien.

“En ballade om sangfugler og slanger” handler nemlig om den tiende Hunger Games (i filmene er det de 74. og 75. lekene som foregår), og om hvordan President Snow var i sine yngre dager. Jeg gleder meg til å begynne på den!

I tillegg dro jeg med Else Kåss Furuseth sin “Else går til psykolog”. Jeg har lest første kapittel alt, og har allerede felt et par tårer, men trukket mange ganger på smilebåndet. Det er veldig spennende å lese samtalene hun har med psykologen sin, og hvordan psykologen jobber. Boka ufarliggjør veldig det å trenge terapi, og det blir spennende å følge med på utviklingen i den.

BøkerBøker

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top