10 ting jeg vil gjøre i februar

Bengal ute

DA var jeg endelig hjemme etter en laaang arbeidsdag. Vi samlet oss en gjeng etter klokka fire (som er tidspunktet vi vanligvis slutter), bestilte pizza og gikk gjennom henvendelser fra kunder vi ikke hadde fått gjort noe med på en stund. Det var koselig, men man blir sliten av å jobbe fra åtte til sju! Nå er jeg skikkelig tung i hodet og klar for Farmen Kjendis eller noe annen enkel underholdning på TV.

For å kompensere med mye jobb for tiden er det viktig å ha skikkelige planer for de kommende ukene. Det er viktig at ikke tiden bare flyr av sted til arbeid og at man glemmer å leve. Her er ti ting jeg vil gjøre i løpet av februar.

10 ting jeg vil gjøre i februar

1. Feire morsdag med mamma. Nå er det mange år siden jeg var med mamma på selve morsdagen, og jeg er så heldig som får lov til å feire den med henne i år! Jeg vet det ikke er noen selvfølge ha i det hele tatt ha en mor på morsdagen, så jeg er takknemlig for det.

2. Dra på “Strikk og drikk”.  På torsdag skal jenteklubben vår samles igjen, denne gangen for et morsomt konsept som heter “Strikk og drikk”. Det som ligger i det er strikking og drikking, akkurat som det ligger i ordene. Jeg må få kjøpt meg noe strikkesaker og få et lite innføringskurs igjen, for strikke er noe jeg ikke har gjort på maange år.

3. Oppleve en venns band live. Markus, kjæresten til Elisabeth skal ha en venners venner-fest med bandet sitt, og vi er alle invitert til å komme og se dem. Det blir mat og medbragt drikke, og jeg gleder meg til å se dem opptre! Jeg satser på at det blir kjempekoselig!

4. Ha alenekveld. Øystein skal ut neste uke og jeg gleder meg skikkelig til å ha en hel kveld bare for meg selv. Jeg skal se på musikaler, drikke solbærvin, synge, danse og spise god mat alene. Det er ikke det at jeg ikke kan gjøre det samme når Øystein er her, men det blir liksom ikke helt det samme. Det er noe eget i å gjøre det helt alene.

5. Planlegge et nytt huslig prosjekt her hjemme. Jeg har et nytt prosjekt på gang, og det involverer maling, skruing, ommøblering av et spesielt “skammens rom” i leiligheten vår. Jeg gleder meg til å vise fram alle planene mine for det og avsløre hvilket rom jeg mener. Er det noen som kan gjette?

6. Få besøk av svigers. Øysteins foreldre kommer på besøk i slutten av februar og det blir så koselig! Jeg har ikke truffet dem siden sommerferien, så det begynner å bli altfor lenge siden. De kommer hele veien fra Bergen, så de skal være her fra fredag til tirsdag. Vi skal gjøre så mye gøy når de er her, og det blir en veldig fin helg.

7. Begynne å skrive “To do”-liste hver dag. Jeg har tenkt til å starte hver arbeidsdag med å gå gjennom alt jeg har å gjøre den dagen. Jeg er i perioder god på dette, men jeg har begynt å slacke igjen. Det har så mye å si at man har program og mål for dagen, slik at ikke noe blir glemt bort eller tid blir kastet vekk.

8. Få gode morgenrutiner. Jeg er så utrooolig treig om morningen for tiden, og jeg trenger å få etablert ordentlige morgenrutiner. Med planlagte antrekk, frokoster, klar kaffetrakter og annet. Det blir mye mer effektivt og jeg får gjort så mye mer.

9. Feire valentinsdagen. Jeg elsker valentinsdagen og det er en perfekt anledning til å finne på noe koselig sammen, enten med gode venner eller en partner. Vi må lage en god middag, dra på kino, dra ut og spise eller noe annet koselig. Noe må vi hvertfall gjøre sammen!

10. Gå på ski. Det er så utrolig mye snø her for tiden, og det MÅ jeg jo bli flinkere til å utnytte. Derfor lover jeg meg selv nå å faktisk stå litt på ski denne måneden. Ikke bare er det god trening, men man kommer seg ut i frisk luft og får oppleve norsk natur på sitt beste!

Q: Hva skal du gjøre i februar?

2 thoughts on “10 ting jeg vil gjøre i februar

  1. Det hørtes smart ut å lage en liste slik at man blir mer bevisst på å gi dagene godt innhold og du har mange fine ting på tapeten.

    Dager og kvelder hjemme helt alene iblandt er balsam for sjelen, synes jeg. Jeg elsker det!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top