10 fine ting jeg gjorde i mai

17. mai
17. mai
Årets 17. Mai var helt knall, men også utrolig travel. Det var første nasjonaldagsfeiring i leiligheten og vi hadde ingen planer om ikke utnytte den fine hagen og det nydelige været. Vi tilbragte mange fine timer i sola og nøt fridagen med gode venner og bobler i glasset.
Dro på middag
Jeg og Øystein ble invitert på middag hos noen venner denne måneden og de serverte tidenes deiligere vårruller! Jeg blir så sulten av å tenke på dem, for de var helt perfekt sprø og med veldig god smak. I tillegg til at maten var god, så var selskapet også hyggelig (<3)
Trente oftere
Jeg følte at vi kom litt i gang igjen med trening denne måneden, med 1-2 økter i uka. Det er deilig å bevege kroppen litt ordentlig og det er ikke tull at man får en del mer overskudd av det. Jeg syns jeg har funnet den perfekt balansen mellom å slappe av og å trene. Før var det litt enten/eller.
Brukte tid i hagen
Åå jeg har brukt så mange timer på å ordne i hagen denne måneden! Vi hadde masse å gjøre før 17. Mai, for hagen hadde ikke fått noe kjærlighet på mange år. Det var mugne busker, råtne trær, ugress og mye mer. Selv om det fortsatt er igjen en del ugress er det blitt mye finere. Jeg syns det som er igjen skal få lov til å være der, det gir hagen litt sjarm og sjel.
Vært på to toppturer
Bare denne måneden har jeg vært på like mange av titopperne som det jeg var i hele fjor. Her i Telemark har turistforeningen noe som heter “Titoppern”. Det går ut på at du skal komme det opp på ti topper i løper av et semester og registrere det. Det er veldig motiverende, for man ønsker jo å fullføre målet.
Teknologidagen
Denne måneden ble årets andre konferanse holdt av stabelen, og igjen var det en god anledning for å mingle, og å få en pause fra den vanlige jobbsituasjonen. Teknologidagen bød på veldig mye ny kunnskap om datasentre og andre spennende ting, og vi hadde en veldig koselig etterfest!
Hatt klubbkveld
Klubbkvelden denne måneden ble holdt hos Elisabeth, etter at hun hadde tatt over sin helt nye leilighet. Vi malte vegger og drakk drinker hele fredagskvelden. Leiligheten har blitt så utrolig fin nå, og ser allerede helt annerledes ut enn da hun tok over den. Litt overflateoppsussing kan gjøre underverker.
Vært i Larvik
I starten av mai var det ett år siden min farmor gikk bort, og i den anledning hadde tanta mi invitert hele familien på middag og vi dro sammen for å legge et lys på graven hennes. Det var veldig fint, og det var en bra anledning til å samle alle sammen.
Fikk en ny klipp
Jeg syns fortsatt at det er veldig uvant og rart, men jeg dro til frisøren denne måneden for å prøve å komme tilbake til min naturlige hårfarge, og for at det skal være mulig må jeg først ha litt brunt hår. I tillegg har jeg klipt av en del lengde, så med én gang jeg kom hjem og så meg i speilet følte jeg meg som en skikkelig grå mus, haha. Jeg har hatt lyst og blondt hår for lenge. Men nå begynner jeg endelig å synes det er fint og jeg har blitt vant til det!
Hadde hjemmekontor
Det høres kanskje veldig lite spennende ut, men jeg og Øystein hadde hjemmekontor samme dag, den inneklemte fredagen etter Kristihimmelfartsdag, og det var så koselig! Noen ganger måtte vi sette oss på hvert vårt rom for å konsentrere oss, men for det meste satt vi ved stuebordet sammen. Vi drakk massevis med kaffe, og til lunsj dro vi ut og kjøpte ingredienser til å lage veldig god toast!
Bengal
Hår
Toast
Krysser fingrene for at juni blir like bra!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top