10 ting jeg vil gjøre i juni

Mai har vært kaotisk med både nedturer og oppturer. Men nå er det på tide å fokusere framover og glede seg til den siste måneden før sommerferien! Dette er det jeg skal få gjort denne måneden. Beklager også for at dette innlegget kommer sent, men den som venter på noe godt, venter vel ikke forgjeves?

1. Ha diettmåned

Jeg kan ikke huske sist jeg var på noen ordentlig diett. Det har vært perioder hvor det har vært sånn “Ah, jeg burde spise litt sunnere denne perioden og ikke spise sjokolade og sånn HVER dag..”, men ordentlig diett har jeg ikke holdt på med på mange år. Det er ikke det at jeg trenger det, men både jeg og samboeren min har sett forskjell på oss og bestemte oss plutselig for at vi skal være på diett fram til vi skal til Frankrike. Det er nå litt under en måned til, og vi er veldig klare for å få det til! Vi hadde garantert ikke klart det alene, for valgene tas når vi er på butikken og skal handle inn. Kjøper vi noe usunt, spiser vi det og. Sånn er det bare. Ønsk oss lykke til! Jeg rakk forresten å spise kake allerede 1. juni, så vi trenger et lykke til, haha!

2. Overta leilighet

Det er denne måneden allerede vi overtar leiligheten vi har kjøpt, og det er jo helt syykt! Jeg gleder meg skikkelig til å flytte dit og skape mitt eget hjem. Det blir veldig spennende, og jeg har full tro på at det kommer til å gå veldig bra. 

3. Pusse opp et rom

Okei, jeg har kanskje malt litt møbler og hamret noen spikere i veggen, men å pusse opp et rom har jeg aldri gjort. Og ikke Øystein heller. Vi håper ikke vi har tatt oss vann over hode når vi nå har bestemt oss for å legge gipsvegger, sparkle og male på soverommet! Men det må jo være veldig lærerikt og man må jo begynne sine snekkerferdigheter et sted.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4. Pakke ned hele leiligheten

Vi skal være ute denne måneden, og jeg tror enda ikke helt jeg har skjønt hvor ekstremt mye vi skal pakke ned innen den tid. Det står allerede flere esker fulle av ting, og jeg har jo bare akkurat begynt å ta ting ut av skapene og hyllene. Det er utrolig mye man etterhvert tar med seg i livet som man ønsker å beholde, for det er overhode ikke snakk om å kvitte seg med alt det fine jeg eier! 

5. Bygge skrivebord

Ikke bare skal vi pusse opp soverommet, vi skal også gjøre gjesterommet om til et kontor med skrivepult bortover hele den ene veggen. Jeg tror det blir kult! Og det blir bra å ha skrivepult med plass til begge to. Per dags dato sitter jeg bare ved spisebordet, men det hadde vært fint å sitte ved en ordentlig arbeidspult. 

6. Dra på festival

Neste helg er det klart for Skien Live, og Oslo Ess kommer for å holde konsert! Jeg har sett dem live én gang før, og gleder meg skikkelig til å se dem igjen. Jeg hørte så mye på dem da jeg var yngre.

7. Male ferdig de siste stolene

Jeg fikk tilkjørt noen stoler jeg kjøpte for et par år siden, men som jeg ikke tok med meg siden de var så slitte. De skal nå også males gule, og da vil jeg til sammen ha seks stykker. Helt perfekt! 

8. Gi bort mye av det jeg eier til gjenbruk

Jeg skrev tidligere at jeg ikke kan kvitte meg med alt det fine jeg eier, men jeg er nok nødt til å kvitte meg med noe nå. Jeg er en liten hamstrer (merk en liten), og jeg elsker å ta vare på alt som har noe som helst sentimentalverdi eller som jeg kanskje en dag kan få bruk for. På grunn av det har det hopet seg opp en del ting som jeg ikke bruker og som er veldig unødvendig å ta med seg videre i neste leilighet. Det er litt vemodig, men det må til! Jeg kommer definitivt ikke til å kvitte meg med alt av skvip, men det som gjenbruken kan få litt penger for er det jo greit å gi fra seg. Det de bare ville kastet, men som jeg vil beholde (sentimentalverdi) blir hos meg fortsatt!

9. Gå en til titopper

Jeg har lyst til å gå enda en topp denne måneden før jeg reiser. Jeg fikk bare gått EN forrige måned, og jeg skal jo prøve å gå TI i løpet av året. Så vi må få i gang giret (er det riktig å si?) og komme oss opp på et par topper til.

10. Pakke og dra til Frankrike

I år skal jeg på ferie med familien min til Frankrike, og det gleder jeg meg såå mye til! Jeg gleder meg til å finne ting å gjøre der, lage pakkeliste, pakke og bare reise avgårde. Det vil skje i slutten av måneden. 

 

– Hva ønsker du å gjøre denne måneden?

4 thoughts on “10 ting jeg vil gjøre i juni

  1. så mange herlige ting du har på menyen! 😀 har ikke så mye denne måneden foreløpig. Reiser til oslo i slutten av måneden på konsert da, og det ser jeg veldig fram til!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top