Vestlandsroadtrip

Ferga i JondalKoffert

Nå har det gått flere dager siden vi kom hjem fra Bergens-turen vår, og nå har vi landet litt. Er det ikke typisk at man først føler man lander midt i uka, når det bare er et par arbeidsdager igjen før ny helg?

Torsdag forrige uke pakket vi koffertene, katteburet og en håndbagasje full av snacks, og så dro vi av sted til Bergen, hjembyen til samboeren min. Veien dit føles kortere for hver gang vi kjører over fjellet, og denne gangen passet vi på å legge inn mange koselige stopp langs veien, både til og fra. Vi har vært innom Bø, Vinje, Røldal, Norheimsund og Steinsdalsfossen. Vi har kost oss med digg stoppmat, som jalapenosticks fra Fjoset i Bø og pizza fra Pizzabakeren i Røldal. Vi har sett fosser, fjell og snø. Det er den perfekte roadtrip-ruta om du ønsker å få se mye av Norge på kort tid!

KoffertKoffert

Anledningen for turen var i hovedsak bursdagen til Øysteins mor, og jeg var så glad for å få være med på feiringen. Øysteins familie er så koselig, og jeg føler meg veldig godt tatt imot hver gang jeg treffer dem. Vi fikk ikke vært med på hele festen, for vi ble også invitert på halloweenfesten til en av Øysteins beste venner i Bergen. Så vi kledde på oss kostymene våres og sminkes oss, og så dro vi av sted på fest nr. 2!

PiratkostymePiratkostyme

Mitt go-to-kostyme er alltid pirat, haha. Jeg samler en ny del for hver gang jeg bruker kostymet. I år var det nye kun en tatovering på overarmen, så neste år må jeg nok steppe opp gamet enda litt mer, om jeg skal kle meg ut som det samme. Alle delene (bortsett fra buksa) er arvet ved forskjellige anledninger, og til sammen er det blitt et helt ok kostyme!

Det ble en liten og intern gjeng på halloweenfesten, noe som passet meg helt perfekt, siden jeg ikke ville kjent noen andre enn de som arrangerte uansett. Vi lekte drikkeleker, spilte beerpong og danset helt til vi tok en taxi til sentrum og dro på Heidis der. Etter en lang kveld ute tok vi taxi hjem igjen og la oss, og våknet opp til at kokka var stilt en time tilbake. Diiiigg! På søndag bar reisen hjem igjen tilbake til Skien, og stakkars Luna sovnet som en stein nesten med det samme hun ble sluppet ut av katteburet sitt. Åtte timers reise tar visst på.

Ferga i JondalFerga i JondalFerga i JondalKoffertJalapenosticksSteinsdalsfossenSteinsdalsfossenSteinsdalsfossenSteinsdalsfossen

Takk for at jeg fikk komme på besøk, vakre vestland! Vi sees igjen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top