Ny hudpleierutine (ikke spons)

Hei, og god torsdag (snart fredag)!

Jeg må først bare presisere at dette ikke er noe sponset innlegg, det er kun et innlegg å tipse alle de andre der ute som virkelig har prøvd alt med huden sin, men likevel konstant går tilbake til utgangspunktet (uren, tørr, oljete eller annen kjip hud). 

For et par måneder siden satt jeg i bilen med mamma og hun tipset meg om et hudpleietips hun hadde sett på en serie. Det handlet om å kutte ut alt av vanlige hudpleieprodukter, som hudkremer, oljer, skrubber, masker og annet, og kun bruke majones. Neida! Men faktisk å kun bruke bodylotion. Joda! Jeg tenkte først at det jo måtte være veldig fett og tungt for huden i ansiktet, og spesielt for meg som har hud som reagerer på fuktigshetskrem for både tørr og fet hud.

Tipset handlet om å la huden hvile uten en haug av produkter som er spesialtilpasset en viss type hud. Rett og slett bare behandle ansiktet som resten av kroppen din. Jeg syntes det hørtes veldig rart ut, men for noen uker siden bestemte jeg meg for å prøve det ut. Jeg kuttet ut fuktighetskremene, oljen og vasken, og holdt meg til en mikrofiberklut med vann og litt sminkefjerner, sammen med en bodylotion. 

Dette er resultatet etter én uke:

Disse bildene er tatt med syv dagers mellomrom, jeg har ikke noe hudsminke på noen av dem og begge er tatt med snapchat. Det er altså ganske så stor forskjell på bare én uke! Jeg er frelst, og bruker denne hudpleierutinen hele tiden. Jeg sparer en del plass i veska når jeg skal på overnattingsbesøk, haha. Drar bare med meg bodylotion og en klut. 

Nå vet jeg ikke om dette funker for alle, men hvis du er som meg, som har prøvd hudpleie for tørr hud, sensitiv hud, fet hud og oljete hud uten resultater, så kan du teste det ut for en uke og se om du får samme gode opplevelse som meg! Det kan hende det bare fungerer til en viss grad, men det handler mest om å la huden få ro, uten å kaste seg på den ene rutinen etter den andre. 

Q: Skal du teste dette ut? 

 

Trenger du inspirasjon til kostyme for Halloween, så kan du lese det innlegget her.

Trenger du guider til å lage din egen Halloween-pynt, så kan du lese det innlegget her.

8 thoughts on “Ny hudpleierutine (ikke spons)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top