Uka som gikk – Bursdagsfeiring, trening og mestringsfølelse

Stuebilder

Akkurat nå

Akkurat nå har jeg akkurat kommet hjem fra trening og begynt på søndagspizzaen. Deigen står til heving, og dagens ingredienser kommer til å være kjøttdeig, pesto, mozarella, cherrytomat, sopp, basilikum og selvsagt litt ananas. Jeg angrer bitte litt på at vi ikke kjøpte noe mer italiensk kjøttpålegg. I det minste burde jeg egentlig ha laget kjøttboller av kjøttdeigen, men det gadd jeg ikke…

Ukas høydepunkt

Vi kom som sagt akkurat hjem fra trening. Det ble treningsøkt nr. 3 bare denne uka, noe som er over all forventning. Jeg har hatt så lite motivasjon og glød de siste månedene, og bare tanken på trening har vært slitsom. Jeg har klart å komme meg på trening innimellom, men det har vært kun slitsomt og ikke noe gøy. For noen uker siden klarte jeg likevel å snu tankegangen min. Jeg bestemte meg for at neste morgen skulle bli en bra morgen, og jeg sto opp, tvang meg selv til å bruke tid på å lage kaffe, spiste en god frokost, kom på jobb med ny glød og følte meg plutselig mye mer inspirert enn på lenge. Den kvelden fikk jeg innfall om at jeg ville trene, så jeg sendte en melding til naboen og lurte på om hun ville være med, halv ni på kvelden. Det ville hun! Og etter det har vi trent hver uke, et par ganger i uka. Det er SÅ deilig å være i gang igjen! Nå har jeg lyst til å trene og vi avtaler å møte andre venner på treningssenteret, slik at det også blir sosialt. Det er deilig å bli sliten igjen!

mde

Ukas kos

Vi feiret bursdagen til naboen under oss på fredag! De fikk besøk av et vennepar som kom langveisfra i tillegg, så vi ble en god gjeng på seks stykker, og det var så gøy. Det har vært så mange bursdager i det siste, som har vært store fester med mange folk. Derfor var det deilig at det bare var seks stykker denne gangen, for det blir en heelt annen type fest. Det blir mye mer intimt og koselig, på en måte.

Ukas jobbøyeblikk

Jeg jobber på et veldig stort prosjekt, der det er veldig viktig å ikke ødelegge noe. Denne uka har jeg og en annen frontend-utvikler vært uten han som er ekspert på backend-ting, og ingen av oss er veeldig gode på å finne ut av feilmeldinger og sånn som går på det tekniske og ikke vår egen kode. Vi måtte ha noe ferdig til klokken fire på fredag, og vi trodde vi hadde ganske god tid, helt kvart over tre, da det så ut som at alt var ødelagt. Da gikk vi litt i krisemodus. Vi fikk litt veiledning over slack, men måtte klare det meste selv, og det endte med at alt var fiks ferdig og perfekt åtte minutter på fire. DET var verdens beste følelse.

To ansatte som arbeider med webutvikling

Ukas middag

Den beste middagen denne uka var noe helt nytt. Vi var på vei til butikken etter trening og var usikre på hva vi skulle spise på torsdag. For meg fristet det ikke med noe som tok lang tid å lage, siden jeg var sliten, så jeg googlet “raske middager” og fikk opp en syyykt digg fiskerett fra kolonial.no. Det var laks med en sweet-chili-dressing (mer enn bare sweet-chili-saus), og vi valgte å kjøpe avokado og mango som tilbehør. Det var såååå godt! Vi ha det neste uke og. Det er en perfekt oppskrift for alle som ikke liker fisk, tror jeg. Du finner den her.

Ukas avslapning

Nå som høsten er over oss og det regner nesten hver dag er det fint å kunne tilbringe litt tid inne. På onsdag hadde jeg trent dagen før og hadde planer om å trene dagen etter, så jeg lot meg selv ha en ordentlig avslappende og deilig kveld etter jobb. Jeg lagde meg te, krøp under teppet og så Downton Abbey resten av dagen.

Sofa med pledd

Ukas serie

Nå må jeg si med tungt hjerte at jeg har sett ferdig Downton Abbey igjen. Nå er det flere år til nesten gang jeg kan se hele serien på nytt (det må gå noen år for at jeg skal glemme detaljene hehe). Jeg syns det er en så utrolig fin og bra serie, og man lærer så mye om normer, teknologien, samfunnet og historiske hendelser, og utviklingen av alt dette fra 1912 til seriens slutt på midten av 1920-tallet. Den engasjerer så mye, og jeg gråter av sorg og glede om hverandre, haha. Jeg følte en slags tomhet da rulleteksten dukket opp på siste julespesial-episode. Hva skal jeg gjøre med livet nå? Jeg får vel begynne på en ny serie.

Mål for uka som kommer

Nå som treningsrutinene har kommet på plass er det klart for å begynne og lage en treningsplan. De siste ukene har hver treningsøkt hvert litt sånn at jeg kjenner på dagsformen hva jeg skal gjøre. Nå skal jeg begynne å legge opp en plan i starten av uka, slik at det blir enda enklere å få maks ut av treningen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top