10 fine ting jeg gjorde i April

Pusse opp stoler

Yggdrassilkonferansen 2019

Hele denne måneden kickstartet med årets kuleste konferanse, Yggdrassilkonferansen 2019. Det er en webkonferanse, eller en “konferanse for digitale brukeropplevelser”, om man vil. Den har så mange bra, inspirerende, lærerike og morsomme foredrag, og det serveres veldig god mat og massevis med drikke. Jeg håper allerede at jeg skal få bli med neste år også, for det er virkelig et av høydepunktene for meg jobbmessig i året!

 

Dugnad i Portør

Jeg har vært to turer på familiehytta i Portør denne måneden, først i starten for å ha dugnad, og så igjen en tur i påsken. For min del ble det mest dugnadsarbeid i påska, da bare min familie var der, for da hele storfamilien var samlet til dugnad samtidig slapp jeg unna med å kun måtte vaske vinduene. Det var raskt ferdig, og etterpå var det bare familiekos.

Det var en veldig fin helg for meg, for jeg fikk være der helt for meg selv en hel natt før resten av familien kom dagen etter. Det var så deilig å fyre opp i peisen, lese bok, lage meg mat og bare være for meg selv uten noe wifi eller lignende.

 

Påskeverksted med klubben

Denne måneden hadde jenteklubben vår påskeverksted! “Klubben” vår går ut på at vi samler en gjeng fra høgskolen og så gjør vi noe koselig sammen en gang i måneden. Vi bytter på hvem som har ansvar for hver klubbkveld, slik at det aldri bare er opp til én å ta initiativ. Det funker supert, og jeg anbefaler det veldig som en motivasjon til å faktisk samles sammen jevnlig!

Hjemmelaget påskepynt

Påskequiz på Bar

Påskeferien i år bød på mye koselig, deriblant en veldig fin påskequiz på baren Bar. En venninne som er herfra, altså fra Skien, inviterte meg på vors og middag hos henne med hele hennes gamle venninnegjeng! Det var kjempevarmt i været og hele dagen og kvelden var nydelig. Selv om selve quizen gikk så som så var det en veldig fin kveld ute! Vi avsluttet kvelden med karaoke på Bar, haha.

 

Påskelam

Dagen etter quizen på Bar dro jeg og Øystein hjem til min mamma og pappa på Skedsmo for å feire litt påske med dem. Den helga var det duket for årets deilige påskelam. Vi har tradisjon for å spise lam i påsken, og det var helt perfekt tilberedt og langtidsmarinert. Jeg gleder meg til dette måltidet hvert år, og syns nesten det er på høyde med julemat!

 

Ukentlig Game of Thrones

Denne måneden begynte endelig Game of Thrones å rulle på skjermen igjen, og for noen episoder det har vært. Det har bydd på flere følelsesladede kvelder, på godt og vondt (mest godt). Jeg kan jo ikke akkurat si så mye, for er det et sted folk kanskje ikke forventer å finne spoilere, så er det vel på en blogg. Men jeg må kunne si at det har vært noen utrolig bra episoder, og har definitivt dratt opp livskvaliteten på mandager denne aprilmåneden!

Hage

 

Feiret bursdagen til Øystein

Samboeren Øystein hadde bursdag forrige fredag, og feiret den akkurat slik han ville: med god mat og Avengers på kino. Den er forresten også å anbefale om du har fulgt litt med i Marvel-universet. Det var en dødsbra film, og de tre timene den varer gikk over på et blunk. Det er veldig sjeldent jeg ikke blir litt lei av filmer som varer mer enn 2 timer, men denne klarte å holde interessen oppe helt til siste slutt.

 

Fikset i hagen

Det er vår og det har vært så perfekt vær til å gjøre det fint i hagen! Jeg har kjempet for å få vekk noen stygge monsterbusker i den ene enden av hagen, og jeg har plantet nye busker i den andre enden. Busker kan nemlig være veldig fint om de faktisk har en hensikt, syns jeg. Derfor har jeg plantet bingebær, rips og tranebær, slik at de kan plukkes om sommeren og ha en funksjon. Dessuten står de nå pent plassert i hjørnet av hagen, og ikke midt i slik som den jeg fjernet gjorde.

Helgefrokost

Hatt lange, deilige frokoster om morgenen

Jo lysere det blir ute, jo lettere er det å stå opp og lage seg litt ordentlig god frokost. Sola strømmer gjennom kjøkkenvinduet mens vi lager mat før jobb, og vi har begynt å ta en morgenkaffe ved kjøkkenøya sammen. Det byr på kvalitetstid og kos!

 

Solt meg på verandaen

Det har vært skremmende varmt ute til å være april, og det må man jo utnytte (selv om det kanskje er et dårlig tegn). Jeg har fått solt meg på verandaen i det fine været, og det har til og med vært varmt nok til bikini! Det er så deilig å sette seg ut der etter å ha gått en svett og lang vei hjem fra jobb.

Har du noen spesielle høydepunkter fra denne måneden?

2 thoughts on “10 fine ting jeg gjorde i April

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top