Resultatet av stoloppussingen

Det var ikke egentlig meningen at jeg skulle bli borte fra bloggen så lenge som jeg har vært nå, men slik blir det av og til! I mellomtiden har jeg vært i bursdag og så vært på hyttetur uten internett, så det har rett og slett ikke vært anledning til å sette seg ned og skrive.

Derfor ble det ikke noe nytt innlegg før jeg nå plutselig var ferdig med oppussing av de nye stolene jeg kjøpte på Finn. Hvis du ikke aner hva jeg skriver om, men vil vite mer, så les her.

Planen min for stolene var å spraylakkere de signalgule! Jeg klarer ikke å gå vekk fra gule stoler, jeg syns det er så kult og sprekt. Men jeg ønsket en enda tøffere gulfarge enn før. Det jeg ikke visste var hvor sykt mye spraymaling man trenger for hver stol, og hvor vanskelig det er å få et godt resultat uten at alt bare renner. De på butikken sa jeg ikke trengte å grunne, men jeg vet ikke helt jeg. Det eneste jeg vet er at jeg ikke skal lage noen tutorial på DIY denne gangen, haha!

Pusse opp stoler

Før

Gamle stoler

Etter

Pusse opp stolerPusse opp stoler

Jeg vurderer nå om jeg likevel skal gå over stolene med et lag gulmaling (med pensel). Jeg har mer maling igjen fra jeg malte de forrige stolene, så det er jo egentlig bare å gjøre det. Men jeg har altså brukt én sprayboks per stol, og fortsatt var det ikke bra.. Likevel er jeg veldig fornøyd med valget om å både kjøpe stolene, og å fikse på dem! Og jeg kommer ikke til å male over dem med det første, for så ille er de ikke. Jeg liker dem, og blir glad av å se på dem. Ikke bare er de fine, men de er robuste, slitesterke og jeg kommer til å kunne ha de i maange år fremover!

God påske!

2 thoughts on “Resultatet av stoloppussingen

  1. Stolene ble kjempefine!
    Men gå over de med pensel og maling. Man tror spraymaling skal være quick-fix, men jeg vet ikke jeg… Kjøpte en kurvstol i fjor. Der tror jeg det gikk med 3 flasker spraymaling, og fremdeles var det ikke bra. Må ha en ny runde i år
    Men stolene dine ble fine i en sprek farge.

    1. Tusen takk! Ja, må nesten det, jeg var helt sikker på at det kom til å være en kjapp jobb med spray, haha. Men det trengtes visst mye mer maling enn man skulle tro 😀 Takk for tips!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top