Portugisisk kobber

Forrige søndag hadde jeg besøk av mamma, pappa og lillebroren min, og selv om det var morsdag, så hadde mamma med seg en liten overraskelse også. Hun vet veldig godt at jeg er glad i kobber og gjenbruk, og hun har en tendens til å finne “skatter” og kjøpe dem til meg i gave. Det er så koselig og fint, for det er jo ting som man ikke akkurat får kjøpt hvor som helst, og som ofte er i veldig god kvalitet og dermed holder i mange år.

Denne gangen hadde hun med seg denne fine tekannen, og da jeg åpnet lokket på den fant jeg en lapp med instruksjoner for å ta best mulig vare på den. Lappen hadde en laang liste med punkter på flere språk om hvordan man tok vare på denne kannen av portugisisk kobber. Den var ganske kul å lese, og den vitner om at produktet er av en viss kvalitet og helst skal vedlikeholdes godt. Den er høyst sannsynlig laget i Portugal, både fordi det åpenbart er portugisisk kobber, men også fordi hovedspråket på lappen som fulgte med er på portugisisk.

I instruksjonen var det fortklart blant annet at tekannen har en lakk rundt seg for å holde på den fine overflaten når den står lagret. Det er kanskje grunnen til at den fortsatt er så utrolig skinnende? Det fulgte også med en pose med noen innhold man skal koke i kanna for å få av denne lakken. Så den er altså ikke akkurat kjøpt på nærmeste Kitchn-butikk. Den har heller aldri blitt brukt, for posen var uåpnet. Det sto at det var veldig viktig å få fjernet denne lakken før bruk!

Portugisisk kobber tekanne

Portugisisk kobber tekannePortugisisk kobber tekannePortugisisk kobber tekannePortugisisk kobber tekannePortugisisk kobber tekanne

Portugisisk kobber tekanne

Hva syns du om tekannen min? Har du funnet noen slike fine funn på bruktbutikker? Fortell meg gjerne om dem i kommentarfeltet i så fall!

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top