Organisering av kjøkkenskuffer – Før og etter

Bilde av kjøkkenskuffer

I dag har jeg fått surret meg til å rydde i kjøkkenskuffene, og tenkte det var en god anledning til å vise hvordan vi organiserer dem. Jeg har ikke omorganisert noe, men det var virkelig behov for en opprydding. Vi har bodd her i halvannet år nå, og dette er første gang jeg rydder i kjøkkenskuffene siden vi flyttet inn. Vi har til sammen seks skuffer, og nå skal jeg gå gjennom alle sammen i tur og orden.

 

Nr. 1:

I den første skuffen har vi bestikk, slik som i de fleste andre hjem. I bestikkskuffen oppbevarer vi i tillegg flaskeåpnere, mini-rivjern, tesil, potetskreller, saks og drikkeflaskekorker.

Før

Bilde av kjøkkenskuffer

Etter

Bilde av kjøkkenskuffer

Nr. 2:

I den andre skuffen oppbevares matlagingsredskaper, som stekespader, kjevle, sleiver, bakeboller, desilitermål og stavmikser, men også spisepinner og vinåpnere.

Før

Bilde av kjøkkenskuffer

Etter

Bilde av kjøkkenskuffer

Nr. 3:

Dette er skuffen det kanskje var deiligst å få ryddet i, fordi det var veldig lett å få full oversikt og alt der har sin plass. Den inneholder nemlig flasker, shakers og termoser, lokk og korker, servietter, plastbestikk og nyttige greier, som batterier, tape, lim og sånne myke ting man putter under bordbein.

Før

Bilde av kjøkkenskuffer

Etter

Bilde av kjøkkenskuffer

Nr. 4:

Den første av de brede skuffene inneholder mye greier som grytekluter, tevarmer, koppehåndklær, støvkluter, kjøkkenkluter og forkle, og også nyttige ting som bakeark, aluminiumsfolie, platfilm og en vekt.

Før

Bilde av kjøkkenskuffer

Etter

Bilde av kjøkkenskuffer

Nr. 5:

Skuff nummer 5 er skuffen med tørrvarer og hermetikk, som gjerne brukes ganske ofte. Jeg er veldig glad i å ha enkelte essensielle matvarer tilgjengelig, som havregryn, mel og sukker, men også andre kjekke ingredienser man trenger til veldig mange typer bakverk og middager, som bakepulver, hermetisk tomat, couscous, melis og gjær.

Før

Bilde av kjøkkenskuffer

Etter

Bilde av kjøkkenskuffer

Nr. 6:

Den sjette skuffen er for alt jeg ikke helt vet hvor ellers jeg skal legge, haha. Det har blitt en slags godteskuff, der godisen ligger i den store brødboksen, og jeg oppbevarer te, kaffe og andre store matvarer, som den store posen med salt.

Før

Bilde av kjøkkenskuffer

Etter

Bilde av kjøkkenskuffer

Hvordan organiserer du kjøkkenskuffene? Hvor ofte rydder du dem? Har du noen tips til meg, og hvordan jeg organiserer? Har du noen spørsmål? Fyr løs i kommentarfeltet!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top