Mitt inspirerende moodboard

Webutvikler moodboard

Jeg jobber (som de som leser bloggen min vet) som webutvikler, og har det siste året hatt hjemmekontor, som mange andre her til lands. Det kan tidvis være veldig vanskelig å holde motivasjonen oppe, og jeg hadde derfor satt opp “Lag moodboard” på To Do-listen min denne måneden. Jeg trenger noe å se bort på for å finne indre motivasjon når mandagen kaller og motivasjonen har stagnert.

Webutvikler moodboard

Everything is under <ctrl> 🦾 Inspirert av plakaten til hovedpersonen i Zoes spilleliste.

Webutvikler moodboard

På moodboardet henger

  • Isabelle Ringnes, grunnlegger av TENK, et technettverk for kvinner. Hun inspirerer meg med måten hun jobber for likestilling, for å få kvinner inn i tech og med hvordan hun kaster seg ut i ting for å teste nye teknologier, som chipen hun har i hånda.
  • Hedy Lamarr, kvinnen som fant opp teknologien bak wifi, bluetooth og gps, nemlig frekvenshopping. Lamarr trosset nedverdigende holdninger og motgang, og fulgte sin egen vei.
  • Sitat “Keep calm and code on”, fordi jeg litt for ofte krisemaksimerer.
  • Margaret Hamilton, står bak programvaren til månelandingen. Jeg inspireres av hennes autoritet og hennes tro på seg selv og egne evner. Hun gjorde at programvareutvikling ble anerkjent som et ingeniørfag, på lik linje med maskinvareutvikling. Hun fant potensielle ting som kunne gå galt under månelandingen og gjorde noe med det.
  • Et kort med teksten “Live it up”, fordi jeg fikk det av min gamle sjef da hun sluttet. På baksiden står det noen personlige og motiverende ord.
  • Ada Lovelace, verdens første programmerer. Til tross for undertrykkelsen kvinner opplevde på midten av 1800-tallet, sto Lovelace stødig i egen kunnskap. Hun ga ikke opp før hun hadde fått formidlet sine ideer, som viste seg å være verdens første algoritme.
  • Katherine Johnson, dyktig matematiker og avgjørende for amerikansk romfart. Hun trosset både kjønns- og rasebarrierer, og lot ingen stå i veien for at hun skulle bidra i NASA. Hun lot seg aldri trykkes ned av diskrimineringen hun opplevde.
  • Meg selv, heheheh. Litt kleint kanskje, men det får meg til å føle at jeg gjør noe. Jeg har ikke vært mye i avisa at det gjør noe.
  • Bilder av meg, en kollega og en kunde på Yggdrassilkonferansen for noen år siden. Jeg saaavner konferanser! Får meg til å glede meg til noe når dette er over.
  • Til slutt en kommentar jeg fikk på et av blogginnleggene mine. Den gjorde meg glad og motivert, så jeg printet den ut og hang den opp!

Webutvikler moodboardWebutvikler moodboardWebutvikler moodboardWebutvikler moodboard

^ favorittkollega.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top