Workation: Bodø

Forrige helg var jeg så heldig og få tilbringe den første adventshelga i vakre Bodø. En av de mest positive tingene med hjemmekontor-æraen er at det har åpnet opp for mer fleksibilitet i arbeidshverdagen. Der jeg tidligere måtte ha avspasert eller tatt ut feriedager for å få opplevd en langhelg borte, kan jeg nå bare ta med meg jobben på tur, og det er helt greit. I Aplia, der jeg jobber, er det faktisk oppfordret, for å finne motivasjon og inspirasjon i hverdagen.

Jobb på gardermoen

Workation: a combination of work and vacation

Jobb på gardermoenAvocadotoast på Maloca

På grunn av dette nydelige konseptet fikk jeg opplevd så mye fint utenom jobbtimene. Målet for reisen var å feire bursdagen til min barndomsvenninne Silje, som bor der oppe.

Jeg ankom Bodø midt i arbeidstiden på torsdagen, og trengte bare å avspasere et par timer mens flyet steg og sank, og mens jeg reiste mellom steder jeg kunne jobbe (jeg kan nemlig jobbe uten nett, så det gikk veldig fint på flyet). I Bodø fant jeg meg en utrolig koselig kafé, som het Maloca. Jeg kan anbefale avocadotoasten der.

Etter PCen var pakket ned for dagen møtte jeg Silje, og vi dro hjem til henne for å sette fra oss bagasjen min og fikse oss for kvelden.

I løpet av kvelden rakk vi å dra på Bølgen og Moi for å spise treretters, dra innom en sportsbar for å ta en pils og dra på fotballkamp for å se Bodø Glimt slå PFC Levski Sofia på Aspmyra.

Bølgen og MoiBodø Glimt mot Sofia på Aspmyra

På fredag okkuperte jeg leiligheten til Silje hele dagen mens hun dro på kontoret. Det var en fullpakket møtedag!

Etter den siste arbeidstimen på fredag var det endelig helg, og vi rakk å dra på Kjartan Lauritzen-konsert, julemarked, Dama Di, julegrantenning, kafé, ha “Den store juleølsmakingen 2021”, se 100 ulike TV-programmer med tilhørende drikkelek til hvert program, se julefilm og ha adventsfrokost sammen. Alt i løpet av en helg!

Takk for en nydelig workation, Bodø!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top