Mine avhengigheter

 

1. Høre på podcast på morgenen. Jeg fikk en ny avhengighet i fjor med å høre på podcaster. Jeg har lenge hørt på “Lørdagsrådet” når jeg går til jobb, men det har blitt med det. Nå er ikke det nok lenger, og jeg har blitt fast lytter av et hav av tullete podcaster, som “Harm og Hegseth”, “Andersen og Jakobsen”, “Erlend Elias og Erik Anders” og “Ida med hjertet i hånden”. Jeg elsker å høre på alt mulig tull på øret om morningen, og innimellom dukker det opp spennende og dagsaktuelle temaer også.

 

2. Elizabeth Arden – Fifth Avenue. Min favorittparfyme var et impulskjøp på Gardermoen for halvannet år siden, og jeg bruker den hver dag. Jeg har faktisk blitt så avhengig av den at jeg ikke lenger lukter når jeg har den på. Derfor må jeg passe veldig godt på å bare sprute én gang, for hvis ikke kommer alle rundt meg til å få vondt i hodet, haha. Den er såå god, og hverken for søt eller for stram.

 

3. Elizabeth Arden – Eight Hour. Når vi er inne på Elizabeth Arden må jeg også innrømme min avhengighet av kremen Eight Hour. Jeg sliter den del med tørre munnviker, og da er denne kremen alltid redningen min. Dette er IKKE reklame, men jeg vet ikke om noen krem som fungerer så bra som den. Der munnsårplaster, sårsalve og alle andre anbefalninger fra apoteket failer, så holder denne kremen. I tillegg bruker jeg den på utslett og sprukket hud.

 

4. Blomster og farger. Jeg tror mange har fått med seg at jeg er veldig glad i planter og farger her hjemme, og jeg syns det er skikkelig trist å ha det helt svart, hvitt og grått hjemme hos meg selv. Jeg elsker å ha en plante eller en farge i hver eneste krik og krok, og kjenner jeg blir ordentlig glad av det. Det skaper en så god og varm atmosfære, og jeg vet ikke om jeg kunne klart meg uten.

5. Giflar. Det Øystein tar med seg hjem for å glede meg sterkest er en pakke med Giflar. Jeg er så glad i Giflar, og de er perfekte og små, slik at terskelen for å ta seg en ny er lav. Siden de også er litt “tørre”, blir de ikke voldsomme, og det er derfor lett å spise de til det er tomt. Jeg kan få så cravings på Giflar mens jeg sitter på jobb at jeg bare MÅ ut og kjøpe dem. Da handler jeg til hele arbeidsplassen, slik at det kan gå under kvota “sosialisering”.

 

6. Kaffe. Som resten av det ganske land er jeg også blitt avhengig av kaffe. Ikke bare gir den første kaffekoppen om morgenen enorm glede, men kaffe er veldig sosialt på arbeidsplassen og jeg er faktisk fysisk avhengig. Jeg leste i “Hjernen er stjernen” at hjernen lager mottakere av koffein ut i fra hvor mye kaffe man drikker hver dag, og at man derfor blir avhengig. Jeg hadde faktisk avvenning av kaffe en uke, og det var sykt vanskelig. Jeg var så utrolig sur og muggen hele uka, så det er ikke noe jeg kommer til å gjenta igjen.

 

7. Kobberdetaljer. På pyntegjenstander, kopper, tekstiler, skrivesaker, alt. Jeg syns kobber er så fint sammen med alt! Det passer så og si alltid inn og frisker opp. Det har blitt slik at når jeg er på en butikk og kommer over en kobbergjenstand, så må jeg begynne å tenke meg om i tilfelle det er noe jeg kan bruke gjenstanden til hjemme. Jeg har nemlig ikke lov til å kjøpe noe mer nips, men hvis det er noe som er nyttig for hjemmet er det jo ikke det samme, hehe. Mamma har fått med seg min obsession, og gleder meg stadig vekk med nye ting til kobbersamlingen min (<3).

 

8. Reality-TV. Jeg har en fordummende avhengighet av reality-TV. Jeg sluker alt om det så er Farmen, Kardashian, Paradise, Ex on the beach, Bloggerne eller Love Island. Og jeg skal ikke juge og si at det er fordi “jeg vil bare se på fordi de er så dumme, heheheheh”. For nei, jeg syns oppriktig ikke at alle deltakerne er så “dumme”. Jeg syns det er gøy å se forskjellige ekte mennesker gjøre sin greie, men aller mest liker jeg det fordi det er så ekstrem enkel underholdning. Det kan bare stå og surre i bakgrunnen av alt, uten at man trenger å gå glipp av noe. Og til tider er det både gøy, koselig og spennende.

Kort og Bodum presskanne

Deler du noen av mine avhengigheter?

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top