Hva skal jeg glede meg til nå?

Bursdag

Vi er alle SÅ lei. Så ekstremt, ekstremt lei. Vi er lei av korona, restriksjoner, avlyste avtaler, videomøter, alle som ikke klarer å følge reglene, kjefting på alle som ikke klarer å følge reglene, lockdown, motivasjonstaler, syting, å ikke ha noen å syte til, bursdager på messenger, å bare se digitale ansikter, å stå opp for å se en skjerm hver dag, sol i ansiktet på hjemmekontor, sol i bakhodet på hjemmekontor. Ja, egentlig veldig mye.

Derfor skal ikke dette bli enda et syteinnlegg. For nå som jeg i løpet av bare et par uker har avlyst brettspillkveld, bursdagsfeiring på restaurant, brudekjoleprøving, å få besøk av min beste venninne og påskelam hos mamma og pappa, så kjenner jeg at jeg trenger noe å glede meg til. Noe som ikke kan bli avlyst på grunnlag av korona. NOEN ting denne pandemien ikke kan ta ifra meg.

Bursdag

Jeg gleder meg til

⭐️  Å feire bursdagen min med Øystein, Ringenes Herre og sushi nå på mandag
⭐️  Ringenes Herre-risk i påskeferien med Øystein
⭐️  Påskelam… Med Øystein..
⭐️  Å feire bursdagen til ØYSTEIN i slutten av april
⭐️  At vi skal få en til katt i starten av mai. Skal hente den med Øystein.

Jeg innser nå at jeg burde være veldig takknemlig for at jeg går gjennom det her sammen med Øystein, for han bidrar visst på alle mine nåværende punkter. Jeg skal derfor grave enda dypere og lete fram flere fine ting jeg gleder meg til, som jeg ikke er avhengig av noen andre for å få gjennomført:

⭐️  Dra på fjelltur når snøen smelter
⭐️  Overnatte i telt når varmen kommer
⭐️  Bygge nytt spisebord
⭐️  Pakke vekk vinterklærne
⭐️  Lese påskekrim
⭐️  Se påskekrim på TV
⭐️  Kjøpe inn masse godis til ferien
⭐️  Å spise vafler over discord med jobben på torsdag

Ringenes Herre Risk

Før jeg skrev dette innlegget kjente jeg at det var lite jeg egentlig gledet meg til. Jeg følte litt at alt det som har gitt meg håp og motivasjon var blitt avlyst. Nå sitter jeg igjen med en varm og kriblende følelse i kroppen igjen. En liten glede har satt seg i meg.

Da jeg startet på første punktet trodde jeg listen kom til å bli kort. Men jeg gravde, og fant fram punkt etter punkt.

Du tror kanskje at din liste også er kort, men prøv å skrive en likevel. Sett deg ned med penn og papir og begynn! Det er ingen andre enn en selv som kan gjøre noe med motivasjonen i hverdagen. Kanskje det ikke hjelper, men det er vel verdt et forsøk? Det kan være små gleder, bitte små ting å holde seg fast i, som ikke kan bli revet vekk fra deg på grunn av covid. En ny episode av en serie du følger med på? Et nytt magasin som blir sluppet? Noe som har med våren å gjøre? Når man leter finner man plutselig ting man ikke hadde tenkt på før, ting man kanskje ikke hadde verdsatt hvis man ikke minte seg selv på at de fantes.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top