Klassiske spill i moderne innpakning

Da jeg gikk entreprenørskap og bedriftsutvikling på skolen lærte jeg noe veldig viktig når det kommer til det å skape et nytt produkt; at man skal skape et behov målgruppen ikke visste at de hadde. Dette prøver jeg å ha med meg når jeg ser ting jeg får lyst på. Har jeg egentlig behov for det, eller prøver de å skape det behov hos meg så jeg skal kjøpe det? Vanligvis går dette bra, og jeg klarer å unngå at boden blir full av tull.

Jeg vet ikke om det noe med “tida vi er i” eller hva, men nå har jeg oppdaget noe som jeg vet jeg ikke har behov for, men som jeg har sykt lyst på. Nemlig…

*trommevirvel*

… pent design på enkle, gamle bordspill.

Det er kjempedust, sånn egentlig. Det er nøyaktig de samme spillene som man kan kjøpe på lekebutikken til en sikkert mye billigere penge. Det er bare at innpakningen, brettene, brikkene og fargene er så utrolig mye penere enn de er på de vanlige spillene. Jeg får lyst til å kjøpe alt jeg fant og bare ha eskene stående framme til pynt! Her er et utvalg av det jeg fant:

 

Collage med fine brettspill

Yatzee – Domino – Sjakk – Backgammon – Pick up sticks – Tre på rad – Puslespill – Ludo

Det er ganske dust. Så jeg klarer nok å la være og kjøpe med meg alt sammen. Jeg kan heller ønske meg det! Selv om det er ganske pinlig å skrive “Jeg ønsker meg et PENT yatzee-spill”, haha. Nei, jeg får heller bare nyte synet av alt på nettet, og så vente til også dette behovet sakte, men sikkert, flyter av sted som de fleste andre forbrukerbehovene vi har.

Ha en fiin torsdag, og husk: I morgen er det freeedag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top