En dose rosa på en grå dag

Gooood kveld!

Det er så deilig å være tilbake i rutiner etter sommerferien, men jeg merker at tiden går helt sykt fort. Det er så mye å gjøre og kroppen syns det er noe slitsomt å finne på ting etter en dag på jobb, haha. Men den venner seg nok fort til hverdagen igjen, så det er bare å stå på. I dag har jeg for eksempel vært på innføringskurs i Røde Kors, for å sjekke litt ut hva de driver med og om ulike muligheter til å kunne hjelpe til der. Det var mye mer muligheter enn jeg hadde sett for meg! Jeg kommer definitivt til å sjekke det ut nærmere og gå videre med frivillig arbeid.

I dag har det vært en ordentlig grå regnværsdag, helt fram til seks-tiden. Heldigvis mottok jeg en ny bukse fra Zalando i går, i den fiiine fargen rosa! Det er ikke ofte jeg kjøper meg nye klær som ikke er fra bruktbutikker for tiden, men innimellom er det deilig med noe helt nytt, som man ellers ikke finner brukt. Jeg har ønsket meg en matchende bukse og blazer i en sprek farge veldig lenge, og nå ga jeg til slutt opp å finne noe i bruktbutikkene. Jeg fant en genial app, som heter “Good on you”, der man kan se hvordan de forskjellige merkene scorer på etiske ting som dyrevennlighet, miljøvennlighet og arbeidsvilkår. For meg er det aller viktigst at menneskene som lager klærne mine faktisk blir behandlet bra, og det var derfor jeg med litt bedre samvittighet kunne kjøpe meg en ny fresh bukse! Nå venter jeg på at blazeren skal komme på lager i min størrelse også, slik at jeg har et helt sett.

Litt sprekt antrekk gjorde i hvertfall min arbeidsdag bitte litt lysere! Det har generelt vært en skikkelig bra dag, spesielt siden jeg fikk til en vanskelig oppgave som jeg har slitt med ganske lenge. I tillegg fikk vi hengt opp det siste bildet vi manglet på kontoret, ett år etter vi kjøpte inn bilder. Ting tar tid.

Vila rosa bukseVila rosa bukseVila rosa bukseVila rosa bukseVila rosa bukse

Den er bitte litt lang i beina, så jeg må sy den opp en eller annen gang jeg har tid. Det blir hvertfall ikke prioritert nå med det første, hehe.. Nå skal jeg legge beina høyt, se på serie, spise noe digg og glede meg til fredag i morgen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top