Kanonstart på påsken

Ringenes Herre Risk

Helga som akkurat har passert var absolutt en verdig start på en annerledes påskeferie. Når alles planer er avlyst er det ikke så farlig at egne planer også er det. Det er liksom ikke noe press til å skulle finne på spennende ting i påsken. Vi skal bare nyte livet hjemme, dersom man kan det. Og den muligheten burde man ta og man burde være takknemlig for den, dersom du er så heldig at du bare har måttet gjøre endringer i planene dine og sitte inne.

Så her har innetiden blitt nytet til det fulle. Vi erstattet en jentekveld ute på byen med en vinkveld over Discord på lørdag. Det positive med det er at når kvelden er over kan du bare gå inn på kjøkkenet for å hente deg nattmat. Du slipper å komme deg hjem fra byen, stå lenge i kebabkø eller fryse i regnet. Kjempepraktisk, spør du meg!

Jeg fikk penger til å kjøpe meg bursdagsgave av mormor og morfar forrige helg da jeg fylte 25, og de pengene gikk til Ringenes Herre-risk, som har stått på ønskelisten min i flere år nå. Det var ikke så lett å finne med de gamle, fine brikkene og med likt kart som det originale spillet, men jeg fant en norsk side som solgte det til slutt! Jeg har mange gode barndomsminner med spillet, mest av alt husker jeg at jeg lekte med brikkene (til min storebrors irritasjon, siden jeg ofte rotet dem vekk). Det å faktisk spille det husker jeg derimot ikke så mye av, så Øystein måtte lære meg det på nytt igjen. Men etterhvert som vi kom litt ordentlig i gang klarte jeg faktisk å gi han litt ordentlig konkurranse! Vi har brukt mange timer både lørdag og søndag på å avgjøre hvem den sanne kongen av Midgard er, og det endte til slutt opp med å bli Øystein. Men vi hadde det kjempegøy, og jeg håper vi skal spille det igjen snart.

Ringenes Herre RiskRingenes Herre Risk

Jeg har også fått kjøpt et puslespill fra WWF på 1000 brikker, med søte bilder av forskjellige ulver. Det er noe veldig avhengighetsskapende med puslespill, man får en slags kilende lykkefølelse i magen hver gang en ny brikke faller på plass. Plutselig har det gått flere timer med møysommelig pusling. Så det er definitivt perfekt korona-underholdning!

PuslespillPuslespillRingenes Herre Risk

Ellers har vi spist gode middager, sett film og lest bok. Denne uka skal vi se masse krim, ha påskequiz, gjemme påskeegg og jeg skal lage påskelam til oss. Det er mulig å justere påsketradisjonene slik at man får gjort dem i eget hjem.

Ha en kjempefin påskeuke!

2 thoughts on “Kanonstart på påsken

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top