Jeg gnåler litt videre

Selfie

Såå jeg har fått høre at jeg er med på gnåling om dette med “kjønn”, og det må jeg bare beklage. Jeg ville egentlig bare få frem hva historien sier om dette med kjønnsgap, ikke gnåle, ikke mase eller presse meningene mine på folk. Men så ble jeg oppfordret til å dele innlegget mitt med et par andre, og nå er det delt på digi.no og kode24.no, som har noen fler lesere enn det jeg har daglig… Om du ikke skjønner hva jeg skriver om nå, så snakker jeg om dette innlegget her.

Og det er jo bra å nå ut til så mange som mulig, for jeg vil virkelig at vi skal slutte å bruke biologi som en hvilepute, fordi vi ikke ønsker å jevne ut gapet litt mer. Men jeg må innrømme at det er veldig uvant, haha. Plutselig har folk meninger mot det jeg skriver. Plutselig skriver folk jeg ikke kjenner at jeg gnåler, at jeg bare må innse fakta, at tankegangen er ideologisk og det ene og det andre, og jeg blir så stressa av det! Jeg bare inn og sjekke kommentarfelt og prøve å løsne opp i misforståelser.

Heldigvis kommer det også inn mange seriøse og velbegrunnede kommentarer, både som er positive til det jeg skriver, men også negative. Og det går fint, det er veldig lærerikt og spennende! Kanskje mange mener jeg sparker inn åpne dører, men kanskje det også er en del som ikke har sett debatten fra denne innfallsvinkelen før.

Uansett skal jeg bli flinkere på å ikke stresse over negative kommentarer. Jeg tror det er en treningssak. Jeg håper i hvert fall det? Jeg kommer uansett til å sette mest pris på alle meningsmotstandere som klarer å begrunne meningene sine med mer enn bare “sånn er det”. Det viktigste med en debatt er nettopp at alle parter kan lære av hverandre.

Selfie

Ha en fin kveld og debattfri kveld!

2 thoughts on “Jeg gnåler litt videre

  1. Jeg føler det at du, som kvinnelig utvikler, får til svar at du “gnåler” beviser poenget ditt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top