Oppskrift: Enkel og kjempegod laks

Sunn middag laks

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle skrive dette, men en lakserett har faktisk blitt en av mine favorittretter. Laks. Fisk. Og jeg mener det også. Jeg gleder meg så sykt til å spise denne retten hver gang vi har satt den opp på ukesmenyen. Dette er noe av det friskeste, mest smakfulle og perfekt kombinerte jeg har spist, og jeg kan spise det uke etter uke uten å gå lei. Alle de forskjellige råvarene bidrar på hver sine måter å gjøre denne retten helt fullstendig. I tillegg er den rask å lage, hos oss er det risen og dens koketid som avgjør hvor lang tid det tar å bli ferdig med middagen.

Sunn middag laks

Ingredienser

Oppskriften holder til to store og mettende porsjoner

🐟 Laks
🐟 Ris
🐟 2 dl sweet chili saus
🐟 1 neve sitronmelisse
🐟 2 lime
🐟 1 neve cashew-nøtter
🐟 Mango
🐟 Avokado

Sunn middag laks

Fremgangsmåte

  1. Kok ris til to personer
  2. Stek laksen på middels varme
  3. Mens laksen steker blander du sammen sweet chili saus, saften fra én lime, oppkuttet sitronmelisse og knuste cashewnøtter. Smør litt av denne sausen over fisken.
  4. Kutt opp mango og avokado i skiver og kutt den siste limen i båter.
  5. Dander retten ved å legge fisken oppå risen og helle sausen over fisken. Pass på å dele sausen likt på begge tallerkener. Man kan smake til sin egen rett med limebåtene på siden.

 

Sunn middag laksSunn middag laks

Håper retten faller i like god smak hos deg som hos meg!

8 thoughts on “Oppskrift: Enkel og kjempegod laks

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top