Arrangere påskelam med bare samboer

Påskebord

Jeg ble veldig skuffet da jeg fant ut av påskelam med mamma og pappa røk i år og. Dette er en viktig tradisjon for meg, og noe jeg har gledet meg til så lenge smittetallene har vært på et stabilt ish nivå nede. I fjor hadde jeg ikke trodd vi kom til å måtte avlyse to år på rad!

Men da gjelder det å gjøre det beste ut av situasjonen, og vi hadde jo en kjempefin feiring i fjor med både god mat og frieri, faktisk! Det er lite som kan toppe akkurat det, men vi skal da gjøre et forsøk. Nå som planene er klare, kjenner jeg at det kribler i magen.

Påskebord

10 tips til feiring av påskelam corona-style

  1. Ikke tenk “men det er jo bare oss, så..”. Gjør det beste ut av tradisjonen, selv om den er annerledes.
  2. Planlegg full treretters, ikke spar på kruttet
  3. Husk saus!
  4. Brett fine servietter som en ekstra prikk over i’en. Følg for eksempel denne oppskriften.
  5. Lag gjerne en dessert dere kan kose dere med resten av påskeferien, som en stoooor kake for eksempel!
  6. Kjøp en vin som matcher lammekjøttet. Forhåndsbestill vin fra vinmonopolet, så er det bare å hente den når du kommer i butikken. Mye mer effektivt, og du slipper å ta på noen andre varer enn akkurat de du skal ha.
  7. Samarbeid om både matlaging og oppvasken, så kommer alt til å gå unna i en fei
  8. Tenn de stearinlysene, få på romansen
  9. Gjør noe koselig sammen etter middagen, så dere ikke går rett tilbake til hverdag med det samme
  10. Lag en timeplan på forhånd, og lag så mange som mulig retter dagen før, slik at du bare kan varme det opp. Da slipper du mye stress.

PåskebordKnyt en tråd rett over påskeegget, slik at endene av servietten blir to ører

Lykke til!

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top