DIY – Ansiktsmaske for tørr vinterhud

Ansiktsmaske for tørr hud

Honning har overlevd som skjønnhetsmiddel siden egypternes tid, spesielt på grunn av dens evne til å gi fukt til både hud og hår. Da jeg kom over denne ansiktsmasken måtte jeg derfor bare prøve den ut. Jeg fant flere forskjellige masker som innehold honning, og dette var den som virket aller best, siden den var anbefalt av en hudterapaut. I denne masken er honningen fuktgiveren og melken bidrar til å fjerne døde hudceller og roe ned tørr og irritert hud. Altså perfekt for det tørre, kalde været, ikke sant?

Jeg var redd jeg kom til å ende opp med masse kviser etter å ha brukt denne masken, men det motsatte skjedde. De kvisene jeg har fordi jeg har så tørr hud ble faktisk minket veldig! Så for meg funket denne masken veldig bra. Hvorfor bruke penger på noe som er laget på fabrikk, testet på dyr, fraktet over hele kloden, puttet i engangsemballasje og så solgt for en høy pris i butikkene her, når man bare kan lage noe så enkelt av det man har i skapet hjemme? Det er i hvertfall verdt å teste ut!

Ansiktsmaske for tørr hudAnsiktsmaske for tørr hudAnsiktsmaske for tørr hud

✧ Ingredienser ✧

❅ Honning

❅ En liten skvett melk (helst helmelk)

 

Ansiktsmaske for tørr hud

✧ Fremgangsmåte ✧

  1. Bland sammen melk og honning til du får en jevn blanding som er enkel å påføre i ansiktet. Mengden melk skal tilsvare at masken ikke blir for tykk eller for tynn.
  2. Påfør masken i nyvasket ansikt.
  3. La masken virke i 10 minutter.
  4. Skyll av med varmt vann.

Ansiktsmaske for tørr hud

 

2 thoughts on “DIY – Ansiktsmaske for tørr vinterhud

  1. Jeg testa masken din og for meg funka den ikke. Jeg sier ikke at den ikke passer for alle men jeg trenger en som faktisk er laget på en fabrikk som passer bedre for meg. Og før du sier at alt som man kjøper i butikken er dårlig burde du gjøre litt reserch. Fordi det er mase som faktisk er bra og ikke er frakta rundt hele kloden og testa på dyr. Og nå er det vanlig at det meste av sånne ting faktisk er vegansk.

    1. Hei! Så bra du har funnet noe som fungerer for deg, og jeg har full tro på det du sier 😊 Jeg mente bare at det kan være lurt å teste ut billige alternativer 💪🏻 Nå har du jo gjort det og funnet ut at det ikke passer for deg, og da er det jo ikke noe mer å tenke på.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top