DIY

Urtehage – Status etter 3 uker

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

På en uke har ting gått fort her. Etter forrige innlegg skøyt urtene plutselig til værs, og de små pappbegrene de sto i var ikke nok for dem. Derfor dro jeg på mandag bort på Plantasjen for å kjøpe noen nye potter, og der hadde jeg visst flaks! Det var salg på akkurat de pottene jeg skulle ha. Så jeg dro med meg ni stykker hjem.

Fra før av hadde jeg fire relativt like potter som jeg hadde malt og sprayfarget, så jeg valgte å gjøre det samme med disse. Oppskrift på urtepottene finner du her

Jeg digger resultatet! Med de fargene føler jeg spisestua og kjøkkenet kommer litt mer sammen fargemessig, og det ble mye mer spennende enn om alle hadde vært i samme gråfarge.

For én uke siden

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tomat, rosmarin, chili

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Spirer, markjordbær, gress.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Paprika, peppermynte, ruccola, dill, persille.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De eneste urtene som nå ikke har fått noen spirer er paprikaen og peppermynten. Det blir spennende å se om de plutselig skyter vekst. Jeg var jo skeptisk til flere av frøene, men nå har de aller fleste kommet seg opp av jorda. 

Ha en fin torsdag kveld videre, og husk: I morgen er det freeedag!

14 thoughts on “Urtehage – Status etter 3 uker

  1. Nice, spennende prosjekt! Jeg prøvde på det samme ifjor men er redd det ikke var varmt nok inne til at det ble stort ut av det etterhvert. Har sett på sånn innedrivhus på IKEA med varme, vekstlampe osv, men de har dem jo ikke på noen varehus og det irriterer meg grønn (pun intended).
    Tomatene må du nok splitte og potte hver for seg etterhvert btw, det skal jo egentlig være 40 cm mellom hver spire minst når de sås i kasse for de sluker til seg all næring i jorda.

  2. Geekian: Oi, får se om dette her blir bra, da! Begynner jo å bli kaldt i vinduskarmen nå..

    Shiit, jeg burde ikke planta så mange av dem da, ahhahah 😀 Jeg bare helte alle førene i potta!

  3. Haha, jeg gjorde en brøler selv med drivhuset i sommer, frøene mine var så gamle og inskrumpa at jeg tenkte at det ble sikkert ikke mer enn kanskje 2-3 av de 20, men jaggu ble det en del altså, så måtte da nappe ut de som virka små og svake. Men ja, de tåler ikke stort kulde, kan jo sette opp en varmelampe? 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top